Köszöntjük a DOMUSZ.HU
Webáruházában!
Megrendeléssel
kapcsolatos tájékoztatás
FONTOS!
Kérjük, hogy,
megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot,
mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja jelen ÁSZF tartalmát.Ha a jelen
Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes
termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, úgy kérjük
vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken.
Rendelés előtt kérjük,
figyelmesen olvassa végig a termékleírást, az esetleges félreértések elkerülése
érdekében! A képeken látható színek árnyalataikban eltérhetnek a valós
színektől! Ha nem biztos az információban, hívja ÜGYFÉLSZOLGÁLATUNKat a +36
20 376-3700 telefonszámon!
Partnereinkről és
gyártóinkról harmadik személynek nem adhatunk ki információt!
Megrendelését minden esetben
visszaigazoljuk. Kizárólag az egyeztetett, visszaigazolt megrendelések
tekinthetők érvényesnek! Visszaigazolásnak minősül a telefonos egyeztetés!
Megrendelését a Ptk.
hatályos rendelkezései szerint szerződésnek tekintjük.
Megrendelés menete
A kiválasztott termék oldalán pipálja be
a „KIEGÉSZÍTŐK” fül alatt a megrendelni kívánt kiegészítő
termékeket (Pl. mosogatótálca stb..), majd lentebb görgetve kattintson a „KOSÁRBA TESZEM” gombra.
Meg fog jelenni a KOSÁR TARTALMA,
ahol le tudja ellenőrizni megrendelni kívánt termékeit. Amennyiben tovább kíván
nézelődni, kattintson a „TOVÁBBI TERMÉKEK VÁSÁRLÁSA” gombra. Amennyiben nem
kíván további termékeket vásárolni, kérjük, kattintson a „KOSÁR MEGTEKINTÉSE” gombra!
Ezután szintén megjelenik a kosár
tartalma, ahol a kék sávban ki tudja választani, hogy kér-e
házba/lakásba/emeletre történő beszállítást. (Ingyenes szállításunk a
kapuig értendő). Kattintson a „PÉNZTÁR” gombra!
A következő lépésben ki tudja választani,
hogy vendégként szeretne vásárolni, vagy pedig regisztrálni kíván az oldalra.
A SZEMÉLYES ADATOK kitöltése
következik. Kérjük, figyelmesen olvassa végig a kért adatokat és a piros
csillaggal jelölteket mindenképpen töltse ki! (Téves adat vagy el nem
érthető telefonszám esetén módunkban áll visszamondani a megrendelést!)
A SZÁLLÍTÁSI MÓDOKnál válassza
ki, hogy ház kapuig történő kiszállítást szeretne, vagy pedig személyes
átvételt. (Személyes átvételre legalább egy hétre előre egyeztetett időpontban
van lehetőség hétköznapokon 10:00 és 12:00 óra között.)
A FIZETÉSI MÓDOKnál válassza
ki, hogy Utánvéttel (helyszínen történő készpénzes), Bankkártyával vagy pedig
Cofidis áruhitellel kíván fizetni. Az itt található Megjegyzés rovatban
tud jelezni minden további információt a számunkra (Pl. plusz elemek kódjai,
átutalásos fizetés kérése, másodlagos telefonszám, stb..)
Pipálja ki, hogy elfogadja az Általános
Szerződési Feltételeket és kattintson a „TOVÁBB” gombra!
Utolsó lépésként megjelenik ismét a kosár
tartalma, ahol le tudja még egyszer ellenőrizni a terméket/termékeket.
Amennyiben mindent rendben talál, a „RENDELÉS MEGERŐSÍTÉSE” gombra kattintva
véglegesítse megrendelését.
A webáruház egy automatikus
visszaigazoló e-mailt fog küldeni Önnek, mely után nincs más dolga, mint várni
a megrendelt terméket.
Otthon Webáruházunk 3
esetben biztosít ingyenes kiszállítási lehetőséget a megrendelt termékekkel
kapcsolatban.
- Előre egyeztetett
szállítás, ha az ügyfél hibájából a szállítás meghiúsul, vagy
- Az előre megadott
napra visszamondásra kerül (pénz hiány, indokolatlanság, nem tartózkodik a
címen, stb. esetén) akkor a
- Harmadik és
egyben utolsó szállítást csak abban az esetben vállalják kollégáink
ha a megrendelés teljes
fizetendő végösszege Banki úton átutalásra kerül részünkre!
A fizetendő végösszeg
banki úton történő jóváhagyásáig, a Harmadik és egyben utolsó szállítás
semmilyen formában nem kezdődik meg!
A megrendelés
véglegesítése - érvényesítése
A leadott
megrendeléseket a Domusz.hu munkatársai minden esetben
telefonon egyeztetik a Megrendelővel, hogy a leadott adatok a valóságnak
megfelelnek!
Amennyiben a
Megrendelőt, munkatársaink 48 órán belül NEM érik el, nem valós vagy téves
adatok esetén, a leadott megrendelés automatikusan TÖRLÉSRE kerül
rendszerünkben!
Fizetési feltételek
A fizetés történhet:
1. Személyes átvétel esetén
fizetés irodánkban
2. Bankkártyás fizetés: Az
oldalon CIB Bankos ecomerce bankkártya fizetés a kosár után közvetlenül
elérhető. Válassza ki a bankkártyás fizetés modult és adja le a megrendelését.
3. Áru átvétel előtti Banki
átutalás:
Bankszámlaszám (CIB Bank) Domusz Mega Trade Kft. 10700048 – 72686027 – 51100005
Kérjük, a közlemény
rovatba írja be a megrendelő nevét és a megrendelési azonosítóját! Szállítás
előtt két nappal a fizetendő összegnek meg kell érkeznie, ahhoz, hogy könyvelni
tudjuk. Számlát kiállítani csak arra a névre, címre tudunk, amit a számlázási
adatoknál megadott.
4. Díjelőleg bekérés
Díjelőlegre alapesetben
nem tartunk igényt. Előleg, vagy a teljes összeg előre utalása mindig egyedi
elbírálás alapján történik. Ez függ a megrendelés tartalmától, egyediségétől és
mennyiségétől. Telefonos egyeztetés után, emailben küldjük ki a díjelőleggel
kapcsolatos információkat, és teendőket.
5. Cofidis áruhitellel
Hitel esetén kizárólag a
hitelt felvevő személy számára állítunk ki számlát.
A számlát
környezetvédelmi okokból, digitálisan rendelése során megadott e-mail címére
küldjük.
Fizetés:
|
Szállítással kapcsolatos
tájékoztatás
Szállítás:
A webáruházon található
termékek 2-6 héten belül szállítjuk!
A megrendelt termékek
háromféle módon juthatnak el Önhöz:
· Saját szállító munkatárs
és saját szállító járművünkkel
· Futárszolgálattal
· Személyes átvétel útján
A személyes átvétel
lehetséges helyszínei:
· 4450; Tiszalök, Kossuth
utca 116.
Szállítási feltételek
A szállítási
szolgáltatás, a termék megadott szállítási címre eljuttatását jelenti, a
szállításért felelős munkatárs anyagmozgatásra nem kötelezhető!
Szállítást minden
esetben 2-6 héten belül vállalunk. Bizonyos termékeket rövid időn belül, akár
2-3 héten belül tudunk szállítani, azonban meglehet, hogy csak az 5. héten
tudjuk teljesíteni a rendelést. Ennek előfordulása főképp gyártós termékek
esetén érvényes. Ilyenkor először a gyártó legyártja a kiválasztott terméket,
majd azt követően kerül beszállításra hozzánk és így kerül be tranzit
útvonalba. Ritkább esetekben előfordul, hogy nem tudjuk tartani a vállalt 5
hetes szállítási határidőt rajtunk kívülálló okok miatt, harmadik fél nem
teljesítése miatt, erre felelősséget nem tudunk vállalni! A szállításról a
megadott telefonszámon fogjuk Önt értesíteni a kiszállítást megelőzően egy
héttel hamarabb, ilyenkor egy szállítási nappal kapcsolatos információt adunk,
majd ezt követően a szállítás napján egy fél órával – órával előtte a szállító
munkatársunk is jelzi az időintervallumot mikor ér az adott szállítási címre.
Felhívnánk minden kedves ügyfelünk figyelmét, hogy ez az időpont csak
tájékoztató jellegű, befolyásolhatja pl. időjárás, útviszonyok, baleset stb. A
szállító munkatársaink a közlekedési viszonyoknak és a KRESZ szabályai szerint
megfelelően haladnak a szállítás során. Telekocsis szállításaink Ingyenesen
biztosítják a házhozszállítást. Ha ez nem megfelelő Ügyfelünk számára, van
lehetőség egyéni szállítási kérni, melynek plusz költsége 15.000-tól, 35.000-ig
terjedhet.
A rendelt terméket
átveheti bármely 18. életévét betöltött személy. Rendelése folyamatáról,
várható szállításról a megadott telefonszámokon van lehetősége érdeklődni.
Rendelést módunkban áll
visszamondani termékhiány, fuvarkör hiány esetén!
Házhoz szállítás
A házhoz szállítás
minden esetben kapuig, illetve lépcsőházig történik! A szállító kollégák
további anyagmozgatásra nem kötelezhetők. A lakásba-házba szállítás külön
költségbe kerül, amit opcióként kiválaszthat a megrendelő oldalon!
Szállítási költségek
· Kifejezetten csak plusz
elemes megrendelés esetén A PLUSZ ELEMEK SZÁLLÍTÁSI DÍJA - 2.500 FT!
· A szállítási díjat a
webáruház a termékek árának százalékos értékéből számolja.
· Külön kérésre egyéni
szállítást is vállalunk, melynek ára: 15.000.-Ft - 35.000.-Ft közé
esik. Pontos egyeztetés telefonon keresztül történik!
· Beszállítás lehetséges,
saját kollégáink szállítása esetén. Ezt kérjük, mindenképp jelezze előre!
· Szállítás minden esetben
a kapuig értendő, ha beszállítást nem választottak ki a megrendelés során.
· Dátumban megadott
időpont esetén a terméket mindenképp egyeztetés útján tudjuk kiszállítani!
Telekocsis tranzit útvonalakkal szállítunk, így a meghatározott dátum egy héten
belül való szállítását tudjuk biztosítjuk! Egyéb eshetőségben az eseti
szállításra plusz költséget számítunk fel!
Egyéb beszállítás
lakásba illetve emeletre a következő árakkal:
Földszint - lakás,
garázs, udvar 8. 000 Ft
1. emelet
10. 000 Ft
2. emelet
12. 000 Ft
3. emelet
14. 000 Ft
4. emelet
16. 000 Ft
5. emelet
18. 000 Ft
6. emelet
20. 000 Ft
7. emelet
22. 000 Ft
8. emelet
24. 000 Ft
9. emelet
26. 000 Ft
10. emelet
28. 000 Ft
Szállítás:
|
Meghiúsult szállítás
Otthon Webáruházunk 3
esetben biztosít kiszállítási lehetőséget a megrendelt termékekkel
kapcsolatban.
- Előre egyeztetett
szállítás, ha az ügyfél hibájából a szállítás meghiúsul, vagy
- Az előre megadott
napra visszamondásra kerül (pénzhiány, indokolatlanság, nem tartózkodik a
címen, stb. esetén) akkor a
- Harmadik és egyben
utolsó szállítást csak abban az esetben vállalják kollégáink
Ha a megrendelés teljes
fizetendő végösszege Banki úton átutalásra kerül részünkre!
A fizetendő végösszeg
banki úton történő jóváhagyásáig, a Harmadik és egyben utolsó szállítás
semmilyen formában nem kezdődik meg!
Fontos tudnivalók
ÁRAJÁNLAT kérése
· Plusz elemekre
vonatkozó Árajánlat kérés esetén:
- az ELSŐ Árajánlat minden
esetben INGYENES!
- MÁSODIK Árajánlatunk, mely
az ELSŐ Árajánlathoz képest módosult, vagy több mint 3 elemben eltér, esetleg
új konyhabútorra vonatkozik, annak költsége: 5.000 Ft.
- HARMADIK ÁRAJÁNLAT, mely
az előzőekhez képest, szintén több mint 3 elemben eltér/módosult vagy teljesen
más konyhabútort tartalmaz, annak költsége: 8.500 Ft.
· Kérjük, minden esetben
várja meg rendelésének visszaigazolását, mely e-mailben és telefonon történik!
Ha nem kap visszaigazolást, kérem, keresse fel, Ügyfélszolgálatunkat!
· Nem megfelelő e-mail cím
vagy telefonszám esetén a webáruház elállhat a megrendelés teljesítésétől.
Kérjük, adjon meg valós telefonszámot!
· Garantáljuk, hogy a
házhoz szállítást minden esetben udvarias és segítőkész kollégák végzik.
· Visszautalás esetén a
termék ára kerül visszautalásra! A szállítás vagy beszállítás költsége NEM!
· Webáruházunkban történő
vásárlás esetén a termék átvételétől számítva 14. munkanapon belül elállási
joggal, indoklás nélkül visszavesszük. Jog szerint 14 napot meghaladó vásárlás
esetén nem tudunk visszavenni terméket!
· A munkalap színének
változtatási jogát a gyártó fenntartja!
· Telefonon felvett
megrendeléseket nem áll módunkban visszavásárolni, cserélni és törölni! A 17/1999.
(II. 5.) Korm. rendelet értelmében.!
· 250.000.-Ft-ot meghaladó
vásárlás esetén, előleg bekérés szükséges!
· A megrendelés
módosítását csak is a gyártási részleg előtt tudjuk
elfogadni! Ha a termék már gyártás alatt van, azt módosítani sajnos nem tudjuk!
A gyártáson lévő termék
előlegét visszautalni nem tudjuk!
- TÖRÖLNI
KÍVÁNT RENDELÉST CSAK E-MAILBEN TUDJA LEMONDANI!
- Megrendelés
módosítását csak és kizárólag E-MAIL-BEN tudjuk elfogadni. Telefonon
leadott módosítás NEM ÉRVÉNYES!
Garancia, reklamáció
Hiányzó darab? Más színű a termék? Nem kaptam meg minden elemet? - Mi a
teendő?
Elsősorban a következő szempontok szerint járjon el:
1. Készítsen fotót (
4 – 5 db kép, közelebbi és távolabbi fotók ) a hibás termékről, úgy, hogy a
hiba jól látható legyen! A készült fotót és az észlelt hibát írja meg nekünk
e-mailben az rendeles@domusz.hu címre! Kollégáink 24 órán
belül reagálnak email formájában.
2. Ha szín eltérést,
illetve más terméket talál a csomagban, abban az esetben hívjon minket
telefonon a további teendők érdekében! Semmi esetre se bontsa fel a terméket!
3. Termékcsere esetén a csere időtartama 4-8 hétig is eltarthat, gyártótól
függően!
4/1. A 45/2014.(II.26)
Korm. rendelet értelmében a vásárló indoklás nélkül elállhat a vásárlástól a
kézhezvételtől számított 14 napon belül. Kézhezvétel a bútor átvételének a
napja. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot
elküldeni 14 munkanapon belül. Elállás esetén a terméket sértetlen – külső
sérelmi nyomoktól, használattól mentes – állapotban, a vevő nevének
feltüntetésével kell visszaküldeni a Domusz Mega Trade Kft. részére. Cím: 4450 Tiszalök,
Kossuth Lajos utca 116. A vevő a termék visszaküldésével kapcsolatos
költségekre nem tarthat igényt, azaz a terméket saját költségén
köteles visszaküldeni.
Garancia, reklamáció, termékcsere, rendelés lemondása: · Minden esetben a
rendeles@domusz.hu e-mail címre kérjük jelezni, fotóval kiegészítve. · Információt a 06 20/
376-3700 telefonszámon kérhet. · Termékcsere esetén a
gyártótól függően a csere időtartama 4-8 hétig is eltarthat. · Rendelés lemondása,
módosítása csak e-mailben lehetséges. Vásárlástól való elállás, a termék visszaküldése: · A megvásárolt terméket
átvételtől számított 14 napon belül van lehetőség visszamondani. · A visszamondott termék
visszaszállítása a vevőt terheli. · Használatba nem
került, sértetlen termék visszavásárlása lehetséges! |
A garancia nem terjed ki
olyan külső okból eredő sérülésre, mint az ázás, árvíz, csőtörésből eredő
elázás, természeti katasztrófák; tűz, egyéb mechanikai sérülések, vagy külső
hatásra történt sérülés: törés, por, karcolás és a bútor nem
rendeltetés szerű használatából kifolyólag keletkezett kár!
Harmadik féltől vásárolt
termék esetén a garancia kezelés a gyártó által meghatározott módon történik!
Használtnak minősíthető a termék, ha:
· Nem vehető vissza az a
termék, melyen az eredeti csomagolás oly módon megbontásra került, hogy az
eredeti formájában nem állítható helyre, és a helyreállítást a vevő nem
vállalja!
· Nem vehető vissza az a
termék, amelyet a vásárló rendeltetésszerűen használatba vett.
· Nem vehető vissza az a
termék, amelyet a vásárló kimosott, átsúrolt, kiöblített.
· Nem vehető vissza az a
termék, amely falra felfúrt, rögzített, ragasztott, összeszerelt
· Nem vehető vissza az a
termék, amelyet festékkel leöntöttek, zsírkrétával megsértettek, lefestettek,
rajz nyomok találhatóak rajta.
· Cégek, egyéni
vállalkozók esetén a reklamáció csak számlával együtt történik! A számla kelte
nem lehet régebbi egy évnél!
· Jelentéktelen hiba - 1
mm-es szövet elcsúszás; 2 mm-es fiók elő él fóliájának megtörése -, esetén nem
lehetséges a termék elállása, cserélése!
· Garanciális igény
benyújtása csak centiméteres (cm) eltérések esetén lehetséges!
4/2. A kifizetett vételárat az elállást követő 32 napon belül
visszatérítjük.
4/3. Az elállási jog gyakorlása miatt a bútor visszaszolgáltatásával
kapcsolatban felmerült költségeket a vevő köteles viselni!
4/4. Visszafizetés esetén a szállítási költség nem kerül megtérítésre.
Csupán a termék vételára. A szállítási költség, mint szolgáltatás, sikeres
szállítás után teljesültnek minősül.
4/5. A jótállás időtartama a megvásárlástól - számlával igazolandó -
számolt egy évig terjed.
A megrendelés lemondása
A leadott megrendeléseket a Domusz.hu munkatársainak egy
munkanapon belül áll módjában lemondani, a megrendelő elérhetetlensége vagy a
megrendelt termék készlethiánya esetében.
A rendelés inaktív állapotban van, 24 órán keresztül. Ez idő alatt a
megrendelő módosíthatja megrendelését. 24 óra elteltével a megrendelés csak
kivételes esetekben módosítható.
Nem megfelelő adatok kitöltése, elérhetetlen e-mail cím vagy telefonszám
esetén a webáruház kollégái elállhatnak a megrendelés teljesítésétől. Kérjük,
minden esetben adjon meg valós adatokat!
Webáruházunkban történő vásárlás esetén a termék átvételétől számítva 14.
munkanapon belül elállási joggal, indoklás nélkül visszavesszük. Jog szerint a
14 napot meghaladó vásárlás esetén nem tudunk visszavenni terméket!
Felhívjuk kedves megrendelőink figyelmét, hogy a mosogatótálcák
kiroppantását NEM VÁLLALJUK! A mosogatótálcák bekötéséhez szakember szükséges a
hibák elkerülése érdekében!
ADATVÉDELEM
Az érintettek adatközléssel kapcsolatos további jogait és jogorvoslati
lehetőségeit az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
szóló 2011. évi CXII. törvény tartalmazza.
ADATVÉDELEM - GDPR
A Domusz Mega Trade Kft. (székhely: 4450 Tiszalök , Kossuth út 116.; Adószám 29298909-2-15) „elkötelezett ügyfelei személyes adatainak védelme iránt, ezért kiemelt
figyelmet fordít arra, hogy a személyes adatok gyűjtése, kezelése,
felhasználása, feldolgozása és esetleges továbbítása során az információs
önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII.
törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló
2001. évi CVIII. törvény, a kutatás és közvetlen üzletszerzés
célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről szóló 1995. évi CXIX. törvény,
valamint a 2018. május 25. napjától alkalmazandó, a természetes
személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az
ilyen adatok szabad áramlásáról szóló 2016/679/EU rendelet, azaz a GDPR és
az egyéb vonatkozó jogszabályok, nemzeti és nemzetközi ajánlások rendelkezéseit
megtartva járjon el.
A jelen adatkezelési tájékoztató a Domusz Mega Trade Kft. és Önök között
létrejött szerződés („Szerződés”) elválaszthatatlan részre.
Önök a Domusz Mega Trade Kft. kötött Szerződés aláírásával elismerik, hogy a
jelen adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat megismerték és hozzájárulnak
ahhoz, hogy az Önök által megadott adatokat az irányadó jogszabályok szerint
kezelje, nyilvántartsa; egyúttal hozzájárulnak ahhoz, hogy elérhetőségi
adataikat a Domusz Mega Trade Kft. adatbázisában rögzítse abból a célból, hogy a
szolgáltatásaival kapcsolatos adatokról, azok változásairól, az Önöket érintő
egyéb változásokról, az újdonságairól Önöket tájékoztassa.
Az esetleges elírásokért felelősséget nem tudunk vállalni! Az ár
változtatás jogát fenntartjuk! Az ebből adódó kellemetlenségekért elnézésüket
kérjük!
A domusz.hu a CIB Bank által biztosított biztonságos bankkártyás fizetési
megoldást nyújtja vásárlóinak. A biztonságot az adatok szétválasztása alapozza
meg. A Domusz.hu a megrendeléssel kapcsolatos információkat kapja meg a
vásárlótól, a CIB Bank pedig kizárólag a fizetési tranzakcióhoz szükséges
kártyaadatokat a 256 bites TLS titkosítással ellátott fizetőoldalon. A
fizetőoldal adattartalmáról a Domusz.hu nem értesül, azokat csak a CIB Bank
érheti el. A tranzakció eredményéről a fizetést követően a Domusz.hu oldala
tájékoztatja. A kártyás fizetéshez az Ön internet böngésző programjának
támogatnia kell a TLS titkosítást.
A vásárolt áru/szolgáltatás ellenértéke, a kifizetett összeg azonnal
zárolásra kerül kártyaszámláján. Kérjük, olvassa el részletes tájékoztatónkat!
A felhasználó a Cofidis Áruhitel igénylése esetén kifejezetten elfogadja,
hogy a következő – a szerződéskötéshez szükséges – adatai hiteligénylés
benyújtása céljából átadásra kerülnek a Cofidis Magyarországi Fióktelepe
számára: teljes név, születési dátum (év/hó/nap), édesanyja neve, telefonszám,
e-mail cím, rendelés azonosító, rendelés értéke, rendelt termékek megnevezése,
választott hitelkonstrukció paraméterei. A felhasználó kifejezetten elfogadja,
hogy az adatok átadása után a Cofidis Magyarországi Fióktelepének
üzletszabályzatában, illetve adatkezelési tájékoztatójában foglaltak az
irányadóak, az átadott adatok kezelésére (így azok megőrzésére, törlésére) is
vonatkozóan.
Üzemeltetők adatai
Domusz Mega Trade Kft.
Székhely
4450 Tiszalök, Kossuth ut 116.
A Domusz Mega Trade Kft. székhelyének országa és országkódja: Magyarország (HU)
Domusz Mega Trade r Kft. Adószáma:
29298909-2-15
Domusz Mega Trade Kft. Cégjegyzékszáma:
15 09 083884
Általános Szerződési és Felhasználási feltételek
Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kívánsz lenni
Webáruházunknak, figyelmesen olvasd el az Általános Szerződési Feltételeinket
és kizárólag abban az esetben vedd igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben
minden pontjával egyet értesz, és kötelező érvényűnek tekinted magadra nézve. A
Webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan
felmerülő kérdések esetén Ügyfélszolgálatunk (rendeles@domusz.hu +36 20
376-3700) rendelkezésedre áll.
ÁSZF célja
A www.domusz.hu Webáruház, Általános Szerződési Feltételeit továbbiakban
ÁSZF, azért adta ki, hogy ebben részletesen szabályozza a Webáruház
szolgáltatással és annak igénybevételével kapcsolatos feltételeket, a
Szolgáltató és a Vásárló jogait, kötelezettségeit, és egyéb, a Webáruház
szolgáltatással összefüggő lényeges körülményeket. Az ÁSZF az Eladó és a vele
szerződéses kapcsolatba lépő Vevő között létrejövő jogviszony általános
feltételeit tartalmazza. Az itt nem szabályozott kérdéseket illetően az Eladó
Webáruház tevékenységére vonatkozó mindenkor hatályos Magyar jogszabályok és
hatósági előírások, valamint a Polgári Törvény könyvben foglalt rendelkezések
külön kikötés nélkül is irányadóak.
Az ÁSZF közzététele
Az ÁSZF Vásárló által történő elfogadása a Webáruház szolgáltatás
igénybevételének előfeltétele. A feltételek elfogadásának minősül, ha a Vásárló
az Eladó Webáruháza által nyújtott szolgáltatásokat igénybe veszi, azaz
regisztrálja magát. Akár új regisztrált felhasználóról, akár visszatérő
felhasználóról van szó a megrendelés során, felhívjuk figyelmét az ÁSZF elolvasására,
mert esetlegesen annak tartalma időközben módosulhatott. Jelen ÁSZF 2017.
június 01. napjától határozatlan ideig hatályos.
Az ÁSZF hatálya
A www.domusz.hu Webáruház fenntartja a jogot, hogy az ÁSZF-et részben vagy
egészben bármikor módosíthatja. Az Eladó Webáruházának ÁSZF-ei és annak
mindenkori módosítása a közzétételkor lép hatályba. A www.domusz.hu ÁSZF-jei
mindaddig hatályban maradnak, amíg az Eladó Webáruháza által nyújtott
szolgáltatásokat a www.domusz.hu biztosítja.
A létrejövő szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai
Az adott áru megrendelésének időpontja az az időpont, amikor megrendelését
az áruházon keresztül a fogyasztó eljuttatja az eladóhoz.
Megrendelése akkor lép életbe, ha online megrendelését e-mailben vagy
telefonon is visszaigazoljuk (max. 48 órán belül). Amennyiben ez a
visszaigazolás nem érkezik meg Hozzád 48 órán belül, úgy Neked, mint
fogyasztónak a megrendelésből fakadó ajánlati kötöttséged megszűnik. Az áruházi
rendszer által küldött automata megrendelés-másolat nem egyenértékű a fent
említett visszaigazolással. A szerződés, Webáruházban történő megrendelés
esetén a rendelés visszaigazolásakor (megerősítés) jön létre, a teljesítés
időpontja pedig Webáruházban történt megrendelés esetén a termékvásárló által
történő átvétele. A szerződés telefonos megrendelés esetén a megrendeléskor jön
létre, a teljesítés időpontja pedig telefonos megrendelés esetén a
termékvásárló által történő átvétele. A megrendelés telefonos, szóbeli, vagy
e-mailben történő megerősítést követően minősül csak valós vásárlásnak. A
fentiek alapján létrejött szerződésírásba foglalt szerződésnek minősül, a
szerződéseket iktatjuk, a szerződések bármikor hozzáférhetőek.
A "Kapcsolat" menüpontban a fogyasztó megtalálja elérhetőségi
adatainkat. Ezen elérhetőségeken jelezheted szavatossági igényed, egyéb
kifogást, esetleges panaszt, vagy kérhetsz információt valamely termékről vagy
megrendelésről. Tájékoztatunk továbbá, hogy internetes áruházunkban kötött
elektronikus szerződésed az interneten-kattintással – társuló magatartással
valósul meg. Áruházunkban az elektronikus úton szerződést rögzítő maradandó
elektronikus eszköz (szoftver) nyelve a magyar. Tehát a szerződés megkötésének,
és a szerződésnek valamint a későbbi kapcsolattartás során használt nyelve is magyar.
A termékoldalakon található termék leírások nem minden esetben tartalmaznak az
adott termékről minden információt. Tájékoztatunk továbbá, hogy a termék
gyártói minden esetben fenntartják a termék és azok tulajdonságainak,
szolgáltatásainak, funkcióinak előzetes bejelentés nélküli megváltoztatását.
A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól,
bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.
A feltüntetett vételár mindig bruttó ár az Általános Forgalmi Adót (ÁFA-t)
tartalmazza, és magyar forintban értendő. Amennyiben minden gondosságunk
ellenére hibás ár került a Webáruház valamely termékére, különös tekintettel a
nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy
becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő
"0" Ft-os, vagy "1" Ft-os árra, akkor nem vagyunk
kötelezhetőek a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánljuk a helyes áron
történő szállítást, vagy a megrendelő elállhat vásárlási szándékától.
Kérjük, tanulmányozd át az alábbi tudnivalókat:
Távszerződés:
A szerződés tárgya a www.domusz.hu internetes áruházában található
valamennyi árucikk. Az árucikkek tulajdonságait, jellemzőit az árucikkhez
tartozó konkrét oldalon tudhatja meg. A megrendelőlap kitöltésével és
elküldésével és annak az e-mailben vagy telefonon történt visszaigazolásával a
17/1999.(II.S.) Kormányrendelet alapján távollévők közötti szerződés jön létre.
A www.domusz.hu (Adószám: xxxxxxxx), mint Szolgáltató, valamint a megrendelő,
mint Vevő között az alábbi feltételek szerint: a Szolgáltató köteles
kiszállítás útján a Vevő által a megrendelőlapon kiválasztott termékeket az
azon megjelölt szállítási címre eljuttatni. Amennyiben a megrendelés
teljesítése bármilyen okból akadályba ütközik, úgy a Szállító köteles haladéktalanul
e-mail vagy telefon útján felvenni a kapcsolatot Vevővel a továbbiak
egyeztetése érdekében. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és
visszaigazoló levél vagy telefon alapján minden költséget tartalmaz (ez nem az
automata visszaigazolás, melyet rendelésed feladásakor kapsz). Az eredeti
számlát és a garancia levelet a csomag tartalmazza. Kérjük a csomagot
kézbesítéskor a futár előtt szíveskedj megvizsgálni, és esetlegesen a
termékeken észlelt sérülés esetén kérd jegyzőkönyv felvételét és ne vedd át a
csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban
elfogadni! A Vevő köteles az általa feladott Megrendelőlapon megjelölt és a
Szolgáltató által a megadott címre kiszállíttatott termékeket átvenni, a
Szolgáltató által küldött visszaigazoláson feltüntetett vételárat - mely a
termékek szállítási költségeit NEM tartalmazza - készpénzben a kézbesítő
részére kifizetni.
Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan:
Kizárólag abban az esetben rendeld meg a kívánt termékeket, amennyiben a
csomag átvételekor ki tudod fizetni annak díját a futárnak! Át nem vett,
visszaküldött csomagok esetén az újra küldését kizárólag a csomag
ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten
elindítani! Az itt nem szabályozott kérdésekre a Polgári Törvénykönyv, valamint
a távollévők között kötött szerződésekről szóló 17/1999.(II.S.) Korm. számú
rendelet szabályai az irányadóak.
Az adásvételi szerződés létrejötte
A felhasználó a megrendelést a Webáruház oldalán keresztül adhatja le. Ezt
követően automatikus válaszüzenetet küldünk a fogyasztónak. A rendelés leadása
még nem minősül szerződéskötésnek. A rendelésre válaszul küldött automatikus
üzenet nem jelenti azt, hogy létrejött az adásvételi szerződés, a Webáruház
részéről ilyenkor a megrendelés még nem elfogadott. A megrendelés elfogadása a
következő üzenetben történik, amelyben tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy
rendelésük státusza: feldolgozva. Ekkor jön létre az adásvételi
szerződés a vásárló (felhasználó) és a szolgáltató között. A felhasználó
elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződésírásban megkötöttnek minősül és
arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései
vonatkoznak.
Vételár:
A szállítási díj nélkül, továbbá az Általános Forgalmi Adóval növelt magyar
forintban értendőek. A csomagolás környezetvédelmi termékdíja megfizetve.
Fizetési feltételek:
Utánvét: Kiszállításkor a futárnak készpénzben fizetendő az áru
ellenértéke, az eredeti készpénzfizetési számlát a csomag tartalmazza, cégek
esetén postai úton és e-mailben is kiküldésre kerül a számla! Átutalás előre: a
megrendelést követően kiállítjuk az átutalásos számlát, a másolatát e-mailben
eljuttatjuk a megrendelőnek. Csak telefonos egyeztetés vagy a számla másolat
e-mailben történő elküldése után utalja át az összeget (a megrendelési értesítő
küldése nem tekinthető számlának).
Figyelem: előre átutalási megbízás esetén a MEGJEGYZÉS rovatba feltétlen
tüntesd fel: azonosítód vagy neved (cég nevet), rendelési számot (melyet a
megrendeléséről visszaigazolunk). A megrendelés visszaigazolását az általad
megadott e-mail címre elküldjük, ha szükséges telefonon munkatársunk felhív
további egyeztetés céljából.
Szállítási feltételek, díjak:
Minden esetben változó, ha segítségre van szükséged a megvásárolt termékek
hazaszállításában, nálunk kedvező áron az ország egész területére
megrendelheted ezt a szolgáltatást. A szállítási díj a vásárolt termék
értékétől illetve a lakóhelyed távolságától függ. Természetesen mindenben,
amire szükséged van, a rendelkezésedre állunk, de a szállítás nem tartalmazza a
házba/emeletre való pakolás költségét. Kérjük a szállítás részleteinek
rögzítésekor mindenképp jelezd, ha pakolást is igényelsz, mert alap esetbe kollégánk
egyedül érkezik a helyszínre és nem áll módjában a bútort be/fel pakolni. Igény
esetén 2 kolléga érkezik és sérülésmentesen a helyszínre teszik a bútort.
Előfordulhat, hogy a kiszállítás rajtunk kívül álló okokból (pl. útviszonyok,
baleset, időjárási okok, vis major) az előzetes értesítés ellenére meghiúsul.
Ilyenkor igyekszünk a fogyasztót az esetleges változásról a lehető leghamarabb
tájékoztatni, és a kiszállítást a következő lehetséges időpontban ismét
megkíséreljük. Raktáron nem lévő termékek többségét 3-4 héten belül
teljesítjük, illetve hosszabb szállítási határidejű termékek kiszállításáról
külön értesítjük.
A megrendelés módosítása, törlése:
A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a Vásárló
felé azonnal értesítést küld az Eladó webáruház szoftvere a rendelés
felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az Eladó és a Vásárló között
létrejött szerződésnek! Csupán jelzi a Vásárlónak, hogy rendelési igényét
rendszerünk regisztrálta és továbbította az Eladó illetékes munkatársa felé.
Amennyiben a vásárlóhoz a megrendelésének visszaigazolása 48 órán belül nem
érkezik meg, akkor a Vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.
Az Te online megrendelésed akkor lép életbe, ha azt e-mailben, vagy
telefonon visszaigazoljuk.
Az Eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a
Vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés
teljesítésének megkezdésekor a Vásárló e-mailben és/vagy telefonon értesítést
kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről,
ezután már csak személyesen vagy a "Vevőszolgálat" vagy
"Elérhetőségek" menüpontok alatt található elérhetőségek valamelyikén
keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására. A megrendelés utólagos
módosítására csak írásos formában, e-mailben: rendeles@domusz.hu kerülhet sor.
Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására
részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a
megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor!
Vásárlástól való elállás joga és a szavatosság:
Minden vevőnek, aki futárszolgálatos teljesítéssel veszi át megrendelését,
a vásárlástól számított 14 munkanapon belül indoklás nélküli elállási joga van,
(ez a Törvényi előírás).
http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/menu/jogszabaly/jogszab A vásárolt terméket
14 napon belül visszaküldheted eredeti számlával együtt címünkre: www.domusz.hu
4450 Tiszalök, Kossuth u. 116. Kérjük, az árut ne utánvéttel add fel, mert az
ilyen módon visszaküldött csomagok szállítási költségét levonjuk a
visszautalandó összegből. Az áru ellenértékét az általad megadott
bankszámlaszámra utaljuk vissza. Az elállási jog csak sérülésmentes,
rendszeresen még nem használt termékekre érvényes. Írásban történő elállás
esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 8 munkanapon belül.
Az értékesítő köteles a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul,
de legkésőbb az elállást követő 30 (azaz harminc) napon belül visszatéríteni.
A termékek esetleges cseréjét futárszolgálattal bonyolítjuk. Kérjük, ilyen
igénye esetén forduljon Ügyfélszolgálatunkhoz a +36 20 376-3700-es
telefonszámon, e-mailben rendeles@domusz.hu
Elállásra vonatkozó igényed előzetesen e-mailben, vagy személyesen kell
bejelenteni! A Vásárló viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru
visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót ezen
felül egyéb költség nem terheli.
Nem gyakorolható az elállás joga:
- olyan
speciális igényű termék esetén, melyet külön rendelésre gyártottak le,
rendelésre hozattunk be az országba, illetve direkt szállítjuk Neked,
ilyen jellegű rendelésekre nem alkalmazható az elállási jog.
- amelynek
ára, illetve díja a pénzpiac értékesítő által nem irányítható
ingadozásától függ.
- ha
olyan terméket rendelsz, amire az elállási jog nem vonatkozik, akkor a
www.domusz.hu erről minden esetben telefonon tájékoztat a rendelés leadása
után 48 órán belül.
Kiemelten ügyelj a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem
rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Vásárlót terheli!
Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére az Országos
Fogyasztóvédelmi Egyesület Jogszabályaiban foglaltak az irányadóak.
http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/menu/jogszabaly/jogszab.html Felvilágosítás,
speciális kérés esetén kérjük, hívja Vevőszolgálatunkat: +36 20 376-3700
A "Kapcsolat" menüpontban megtalálod elérhetőségi adatainkat.
Ezen elérhetőségeken jelezheted szavatossági igényed, egyéb kifogást, vagy
kérhetsz információt valamely termékről vagy megrendelésről.
A szerződés megszűnésének lehetősége:
A vevő bármikor kérheti az eladó és a vevő között a megrendelés folyamán
létrejött szerződés megszüntetését, ezt az eladó tudomásul veszi. A vevő az
eladó Webáruházának használati lehetőségét biztosító vevő adatainak törlési
igényét e-mailben illetve telefonon, az eladó Vevőszolgálatához történő
beérkezésétől számított 5 munkanapon belül az eladó maradéktalanul törli a
Webáruházból. Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület Jogszabályai:
http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/menu/jogszabaly/jogszab.html
A szerződéskötés nyelve magyar!
Szabolcs-Szatmár Bereg Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő
Békéltető Testület
Cím: 4400, Nyíregyháza Széchenyi utca 2.
Telefon: +36-42-420-180
Fax: +36-42-420-180
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ GDPR
A Domusz Mega Trade Kft. (székhely: 4450 Tiszalök , Kossuth út 116.; Adószám: 29298909-2-15) „elkötelezett ügyfelei személyes adatainak védelme iránt, ezért kiemelt
figyelmet fordít arra, hogy a személyes adatok gyűjtése, kezelése,
felhasználása, feldolgozása és esetleges továbbítása során az információs
önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII.
törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló
2001. évi CVIII. törvény, a kutatás és közvetlen üzletszerzés
célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről szóló 1995. évi CXIX. törvény,
valamint a 2018. május 25. napjától alkalmazandó, a természetes
személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az
ilyen adatok szabad áramlásáról szóló 2016/679/EU rendelet, azaz a GDPR és
az egyéb vonatkozó jogszabályok, nemzeti és nemzetközi ajánlások rendelkezéseit
megtartva járjon el.
A jelen adatkezelési tájékoztató a Domusz Mega Trade Kft. és Önök között létrejött szerződés („Szerződés”) elválaszthatatlan részre. Önök a Domusz Mega Trade Kft. kötött Szerződés aláírásával elismerik, hogy a jelen adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat megismerték és hozzájárulnak ahhoz, hogy az Önök által megadott adatokat az irányadó jogszabályok szerint kezelje, nyilvántartsa; egyúttal hozzájárulnak ahhoz, hogy elérhetőségi adataikat a Domusz Mega Trade Kft. adatbázisában rögzítse abból a célból, hogy a szolgáltatásaival kapcsolatos adatokról, azok változásairól, az Önöket érintő egyéb változásokról, az újdonságairól Önöket tájékoztassa.
1. Értelmező
rendelkezések
Érintett |
Bármely meghatározott,
személyes adat alapján azonosított vagy - közvetlenül vagy közvetve -
azonosítható természetes személy; |
Személyes Adat |
Az érintettel
kapcsolatba hozható adat - különösen az érintett neve, azonosító jele,
valamint egy vagy több fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális
vagy szociális azonosságára jellemző ismeret -, valamint az adatból
levonható, az érintettre vonatkozó következtetés; |
Hozzájárulás |
Az érintett akaratának
önkéntes és határozott kinyilvánítása, amely megfelelő tájékoztatáson alapul,
és amellyel félreérthetetlen beleegyezését adja a rá vonatkozó személyes adat
- teljes körű vagy egyes műveletekre kiterjedő - kezeléséhez; |
Tiltakozás |
Az érintett
nyilatkozata, amellyel személyes adatának kezelését kifogásolja, és az
adatkezelés megszüntetését, illetve a kezelt adat törlését kéri; |
Adatkezelő |
Az a természetes vagy
jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely
önállóan vagy másokkal együtt az adat kezelésének célját meghatározza, az
adatkezelésre (beleértve a felhasznált eszközt) vonatkozó döntéseket meghozza
és végrehajtja, vagy az adatfeldolgozóval végrehajtatja; |
Adatkezelés |
Az alkalmazott
eljárástól függetlenül az adaton végzett bármely művelet, vagy a műveletek
összessége, így különösen gyűjtése, felvétele, rögzítése, rendszerezése,
tárolása, megváltoztatása, felhasználása, lekérdezése, továbbítása,
nyilvánosságra hozatala, összehangolása, vagy összekapcsolása, zárolása,
törlése és megsemmisítése, valamint az adat további felhasználásának
megakadályozása, fénykép-, hang- vagy képfelvétel készítése, valamint a
személy azonosítására alkalmas fizikai jellemzők (pl. ujj- vagy tenyérnyomat,
DNS-minta, íriszkép) rögzítése; |
Adattovábbítás |
Az adat meghatározott
harmadik személy számára történő hozzáférhetővé tétele; |
Nyilvánosságra Hozatal |
Az adat bárki számára
történő hozzáférhetővé tétele; |
Adattörlés |
Az adat
felismerhetetlenné tétele oly módon, hogy a helyreállítása többé nem
lehetséges; |
Adatmegjelölés |
Az adat azonosító
jelzéssel ellátása annak megkülönböztetése céljából; |
Adatzárolás |
Az adat azonosító
jelzéssel ellátása további kezelésének végleges vagy meghatározott időre
történő korlátozása céljából; |
Adatmegsemmisítés |
Az adatot tartalmazó
adathordozó teljes fizikai megsemmisítése; |
Adatfeldolgozás |
Az adatkezelési
műveletekhez kapcsolódó technikai feladatok elvégzése, függetlenül a
műveletek végrehajtásához alkalmazott módszertől és eszköztől, valamint az
alkalmazás helyétől, feltéve hogy a technikai feladatot az adaton végzik; |
Adatfeldolgozó |
Az a természetes vagy
jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy
amely szerződés alapján - beleértve a jogszabály rendelkezése alapján kötött
szerződést is - adatok feldolgozását végzi; |
Adatállomány |
Az egy
nyilvántartásban kezelt adatok összessége; |
Harmadik Személy |
Olyan természetes vagy
jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy
amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval; |
EGT-Állam |
Az Európai Unió
tagállama és az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes más
állam, továbbá az az állam, amelynek állampolgára az Európai Unió és
tagállamai, valamint az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban nem
részes állam között létrejött nemzetközi szerződés alapján az Európai
Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes állam állampolgárával azonos
jogállást élvez; |
Harmadik Ország |
Minden olyan állam,
amely nem EGT-állam; |
Adatvédelmi Incidens |
Személyes adat
jogellenes kezelése vagy feldolgozása, így különösen a jogosulatlan
hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy
megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés. |
2. A kezelt adatok köre
A Domusz Mega Trade Kft. által kezelt személyes adatok azon adatok, amelyek a szolgáltatásinak
igénybevétele során a Domusz Mega Trade Kft. birtokába kerülnek, illetve kerülhetnek az
Önök tagjai, vezető tisztségviselői, munkavállalói, ügyfelei, szerződéses
partnerei vonatkozásában, továbbá az Önök által a Domusz Mega Trade Kft. részére
továbbított minden személyes adat. Ezen személyes adatok a következők:
· név;
· születési hely és idő;
· anyja születési neve;
· esetleges gyermekek
száma;
· személyi igazolvány
szám;
· lakcímkártya szám;
· személyi azonosító jel;
· TAJ szám;
· adóazonosító jel;
· bankszámlaszám;
· lakcím;
· munkahelyi email cím;
· munkahelyi telefonszám;
· munkaviszonyra vonatkozó
adatok;
· állampolgárság.
3. Az adatkezeléssel
érintettek köre
Kizárólag azon személyek
személyes adatait kezeljük, akik hozzájárultak az adatkezeléshez, vagy ha azt
törvény vagy – törvény felhatalmazása alapján, az abban meghatározott körben –
helyi önkormányzat rendelete közérdeken alapuló célból elrendeli. Az Önöktől és
más partnereinktől származó személyes adatokat abban az esetben kezelünk, ha az
érintett hozzájárult személyes adatainak harmadik személy illetve a Domusz Mega Trade Kft. részére történő továbbításához. A Domusz Mega Trade Kft. a kezelt adatokat
továbbadni sem reklámcélú felhasználás, sem egyéb célra – az Önök kifejezett
hozzájárulása hiányában – nem jogosult.
A személyes adatoknak az
Önök általi, a Domusz Mega Trade Kft. részére történő átadásával az adatkezeléshez
való hozzájárulás megadottnak minősül.
Önök a személyes adatok Domusz Mega Trade Kft. részére történő átadásával szavatolják, hogy azok
vonatkozásában az adatkezelésre, így különösen az adattovábbításra is
kiterjedően jogosultak.
A Domusz Mega Trade Kft. kizárja a felelősségét a fenti szavatosságvállalás megsértésével összefüggésben
érvényesített minden igény vonatkozásában, egyúttal Önök kötelesek a Domusz Mega Trade Kft. a fenti szavatosságvállalás valótlanságával vagy téves voltával összefüggésben
felmerült valamennyi kárát megtéríteni.
4. Az adatkezelés célja
Az adatkezelés célja a Domusz Mega Trade Kft. birtokába került személyes adatok
vonatkozásában:
· a Domusz Mega Trade Kft. igénybe
vett szolgáltatások teljesítése;
· a szolgáltatásokkal
kapcsolatos adatokról, azok változásáról történő tájékoztatás;
· a könyvelt partner közti
kapcsolat fenntartása;
· hírlevelekkel történő
tájékoztatás főként az adójogi szabályok változásával, működésével,
elérhetőségével összefüggésben.
5. Az adatkezelés
időtartama
Az adatkezelés kizárólag
a cél megvalósulásához szükséges mértékben, ideig és kizárólag azzal a
személyes adattal történik, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához
elengedhetetlenül szükséges és a cél elérésére egyébként alkalmas, így
különösen, amíg az Önök tájékoztatásával, a szolgáltatások teljesítésével és a
kapcsolódó ügyintézéssel összefüggő jogai és kötelezettségei fennállnak.
Az adatkezelés
időtartama
a. az Önök és a Domusz Mega Trade Kft. között fennálló szerződéses jogviszonyból származó igények elévülési
ideje illetve
b. a Szerződés alapján a Domusz Mega Trade Kft. terhelő jogszabályi kötelezettségekkel összefüggő igények elévülési
ideje közül a hosszabb időtartam.
6. Az adatok
feldolgozása
A Domusz Mega Trade Kft. az
adatkezelési tevékenységéhez az alábbi adatfeldolgozók közreműködését és
szolgáltatásait veszi igénybe:
A Domusz Mega Trade Kft. bejelentett alkalmazottait.
7. Az adatok
megismerésére jogosultak
Önök a Domusz Mega Trade Kft. kötött Szerződés aláírásával kifejezetten hozzájárulnak ahhoz, hogy az Önök
által megadott személyes adatokat a Domusz Mega Trade Kft. munkavállalói, vezető
tisztségviselői, tanácsadói, az adatfeldolgozásban részt vevő vagy egyéb
alkalmazottai, továbbá azon partnerei, amelyeknek a részére történő
adattovábbításhoz Önök hozzájárultak, megismerjék és kezeljék.
Jogszabályi előírás
alapján a bíróságok és egyes hatóságok jogosultak megismerni az általunk kezelt
személyes adatokat.
8. Adatok átadása és
továbbítása
Tisztában vagyunk azzal,
hogy az Önök adatai értéket képviselnek és mindent megteszünk annak érdekében,
hogy azokat adatkezelésünk során megvédjük.
A velünk közölt
személyes adatokat meghatározott esetekben megosztjuk a velünk együttműködő
vagy nevünkben eljáró harmadik személyekkel, ha ez szükséges azon cél
eléréséhez, amelynek érdekében az érintett illetve Önök az adatokat közölték. A
személyes adatokat a Domusz Mega Trade Kft. abban az esetben is átadhatja más harmadik
személyeknek, ha ez az Önök hatékonyabb kiszolgálását szolgálja, illetve ha az
említett harmadik felek a megbízásából kezelik az érintett adatokat.
Gondoskodtunk azonban
arról, hogy ezek a harmadik személyek az információt és adatokat megfelelően
védjék.
A Domusz Mega Trade Kft. a
személyes adatokat továbbíthatja olyan harmadik személy adatfeldolgozók felé,
amelyek megfelelő szintű technikai és szervezeti garanciákat nyújtanak. A Domusz Mega Trade Kft. az általánosan elfogadott adatvédelmi gyakorlatnak
megfelelően külső szolgáltatókat vehet igénybe rendszeres szerverkarbantartás,
adattárolás vagy egyéb informatikai feladatok elvégzésére.
Egyéb harmadik
személyekkel csak akkor osztunk meg információt, ha
· ahhoz az érintett
hozzájárulásával rendelkezünk;
· azt számunkra jogszabály
írja elő; vagy
· az jogi eljárások
céljából, azokkal kapcsolatban vagy jogszabály által biztosított jogok
gyakorlása vagy védelme érdekében szükséges.
A Szerződés aláírásával Önök kifejezett hozzájárulást adnak az adatok ilyen
jellegű továbbításához illetve szavatolják, hogy a személyes adatokat ilyen
céllal aDomusz Mega Trade Kft. részére átadni jogosultak.
Amint megszűnnek az adatok jogszerű kezelésének vagy átadásának feltételei,
a Domusz Mega Trade Kft. haladéktalanul intézkedik a személyes adatok adatbázisból törlése
iránt és értesítést küld Önöknek a törlés tényéről.
9. Adatbiztonság
Az adatkezelés során a Domusz Mega Trade Kft. tudomására jutott, mind az
elektronikus információs rendszerben tárolt, mind a hagyományos papíralapú
adathordozókon tárolt adatokat a legnagyobb körültekintéssel, szigorúan
bizalmasan kezeli és minden törvényes eszközzel törekszik védeni azokat
különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra
hozatal, egyéb visszaélés, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen
megsemmisülés és sérülés ellen műszaki és szervezési intézkedésekkel.
A Domusz Mega Trade Kft. zárt IT-rendszere megfelelő biztonságot nyújt az adatok
elektronikus információs rendszerben való kezeléséhez. Adatkezelőink és
partnereink hasonlóan gondoskodnak az adatok védelméről és azokat szigorúan
csak célhoz kötötten használják. A kezelt adatok az arra feljogosítottak
számára hozzáférhetőek, az adatok hitelessége és hitelesítése biztosított, az
adatok változatlanok, valamint az adatok a jogosulatlan hozzáférés ellen
védettek.
A Domusz Mega Trade Kft. az adatokat védi különösen a jogosulatlan hozzáférés,
megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés,
valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés ellen. A Domusz Mega Trade Kft. olyan
technikai, szervezési és szervezeti intézkedésekkel gondoskodik az adatok
biztonságáról, ami az adatkezeléssel kapcsolatban jelentkező kockázatoknak
megfelelő védelmi szintet nyújt. Általánosan elfogadott technológiai és
működésbiztonsági megoldásokat vezettünk be annak érdekében, hogy
megakadályozzuk az azonosítható személyes adatok elvesztését, módosítását,
megsemmisítését vagy az azokkal történő visszaélést. A tőlünk telhető legnagyobb
mértékben gondoskodunk arról, hogy megfelelő titoktartási kötelezettségvállalás
valamint technikai és biztonsági intézkedések révén biztosítsuk a Domusz Mega Trade Kft. által kezelt személyes adatok védelmét. A személyes adatokhoz csak a megfelelő
jogosultsággal rendelkező, titoktartási kötelezettséget vállaló munkatársaink
illetve az arra feljogosított adatkezelők férhetnek hozzá.
10. Hírlevél
Önök a Domusz Mega Trade Kft. [ Domusz.hu ] szolgáltatásának megrendelésével,
valamint email címük Szerződésben történt megadásával hozzájárulnak ahhoz, hogy
a Domusz Mega Trade Kft. a megadott email címre szakmai anyagokat, és bútorral
lakberendezési tanácsokal kapcsolatos tájékoztatásokat, értesítéseket küldjön
hírlevél formájában. A feliratkozás önkéntes és bármikor visszavonható a
hírlevélben feltüntetett link, vagy válasz e-mail segítségével.
A Domusz Mega Trade Kft. a céges elérhetőségüket megadó személyek mint
kapcsolattartók adataiból (cégnév, név, beosztás, céges email cím) adatbázist
hoz létre, amely adatbázisban szereplő szervezetek részére (a kapcsolattartók
céges email címére) az általuk megjelölt, továbbá az őket a Domusz Mega Trade Kft. álláspontja szerint esetlegesen érdeklő témakörökben rendszeresen hírleveleket
küld. A feliratkozás során megadott kapcsolattartói adatokat a Domusz Mega Trade Kft. saját ügyfélkapcsolat menedzsment rendszerében – az Európai Unión belül,
Magyarországon található szervereken – tárolja, azokat bizalmasan kezeli,
illetéktelen személyeknek nem adja át, elérhetővé nem teszi.
A hírlevél küldő szolgáltatás révén a Domusz Mega Trade Kft. tevékenységéhez
kapcsolódó aktuális szabályokra, azok változásaira hívja fel a kapcsolattartók
által képviselt szervezetek figyelmét, valamint az egyes szabályok gyakorlati
alkalmazásában nyújt iránymutatást, ezzel kapcsolatos szakmai, illetve
marketing célú személyes megjelenést igénylő (offline) és elektronikus hírközlő
eszköz közvetítésével megtartott (online) rendezvényein részvételi lehetőséget
ajánl, továbbá a témakörökkel kapcsolatban munkavállalóinak a közvetlen
elérhetőségeit is megismerhetővé teszi.
A hírlevelek és az előadások nem a kapcsolattartók mint magánszemélyek
részére, hanem a hozzájuk köthető szervezetek, így az Önök részére szólnak,
továbbá a fenti adatkezelés kapcsán megadott, tárolt és kezelt adatokat a Domusz Mega Trade Kft. nem mint a kapcsolattartó magánszemély személyes adatait,
hanem az Önökkel történő kapcsolattartásra szolgáló adatokat tárolja és kezeli,
így az esetben személyes adatkezelésre nem kerül sor.
A Domusz Mega Trade Kft. fenntartja a jogot, hogy a hírlevél küldésből bárkit,
bármikor kizárjon. Abban az esetben, ha a Szerződésben Önök nem céges email
címet adnak meg, a feliratkozást és az adatokat az erről való tudomásszerzést
követően haladéktalanul törli, és az érintett szervezetet, illetve
kapcsolattartót kizárja a hírlevél küldésből.
Az adatokat mindaddig kezeli a Domusz Mega Trade Kft. [ Domusz.hu ] ameddig azok
törlését az érintett nem kérik.
11. Az érintettek
adatkezeléssel kapcsolatos jogai
11.1.Tájékoztatáskérés
Az érintettek
tájékoztatást kérhetnek az Önök által átadott és a Domusz Mega Trade Kft. által
kezelt személyes adatokról, azok forrásáról, az adatkezelés céljáról,
jogalapjáról, időtartamáról, az adatfeldolgozó nevéről, címéről és az
adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, továbbá – személyes adataik
továbbítása esetén - az adattovábbítás jogalapjáról és címzettjéről.
A tájékoztatás iránti
kérelmet – az érintettek adatai biztonsága érdekében – csak személyesen
teljesíti a Domusz Mega Trade Kft. Ennek érdekében a tájékoztatás iránti kérelmet
írásban postán történő megküldés esetén teljes bizonyító erejű magánokirat
formájában, emailben illetve faxon a megfelelő azonosító adatok megadásával van
lehetőség a Domusz Mega Trade Kft. részére megküldeni. A Domusz Mega Trade Kft. a lehető legrövidebb
idő alatt, de legkésőbb 30 napon belül írásban, közérthető módon megadja a
tájékoztatást az érintett által megadott címre.
Felhívjuk a figyelmet,
hogy évente egy-egy adatkörre vonatkozó tájékoztatás ingyenes, további
tájékoztatásért a Domusz Mega Trade Kft. költségtérítést számíthat fel.
11.2.Helyesbítés
Amennyiben az érintett
jelzi – a pontosított személyes adat egyidejű megadásával – a Domusz Mega Trade Kft. felé, hogy a kezelt személyes adat a valóságnak nem felel meg vagy a Domusz Mega Trade Kft. egyéb úton tudomást szerez a személyes adatok hibájáról és a helyes adatokról,
akkor a személyes adatot aDomusz Mega Trade Kft. helyesbíti. A helyesbítésről illetve a
helyesbítésre vonatkozó kérelmének elutasításáról a Domusz Mega Trade Kft. értesíti az
érintettet.
11.3.Törlés vagy zárolás
Az érintettek jogosultak
személyes adatik törlését vagy zárolását kérni. A személyes adatokat abban az
esetben zároljuk, amennyiben a rendelkezésére álló információ alapján
feltételezhető, hogy a törlés sértené az érintett személy jogos érdekeit. Az
így zárolt személyes adatot kizárólag addig kezeljük, amíg fennáll az az
adatkezelési cél, amely a személyes adat törlését kizárta. A törlés vagy
zárolás megtörténtéről értesítjük, vagy a törlésre illetve zárolásra vonatkozó
kérelmének elutasításáról tájékoztatjuk az érintett személyeket.
11.4.Tiltakozás
Az érintetek – a
kötelező adatkezelés esetét kivéve – jogosultak tiltakozni személyes adataik
kezelése ellen,
· ha a személyes adataik
kezelése vagy továbbítása kizárólag aDomusz Mega Trade Kft. vonatkozó jogi
kötelezettség teljesítéséhez vagy a Domusz Mega Trade Kft. vagy harmadik személy jogos
érdekének érvényesítéséhez szükséges; vagy
· ha a személyes adataik
felhasználása vagy továbbítása közvetlen üzletszerzés, közvélemény-kutatás vagy
tudományos kutatás céljára történik, amennyiben ahhoz nem járultak hozzá; vagy
· törvényben meghatározott
egyéb esetekben.
A Domusz Mega Trade Kft. a
tiltakozást a kérelem benyújtásától számított legrövidebb időn belül, de
legfeljebb 15 napon belül megvizsgálja, annak megalapozottsága kérdésében
döntést hoz, és döntéséről a kérelmezőt írásban tájékoztatja.
Ha a tiltakozás
megalapozott, az adatkezelést – beleértve a további adatfelvételt és
adattovábbítást is – a Domusz Mega Trade Kft. megszünteti, az adatokat zárolja, valamint a
tiltakozásról, továbbá az annak alapján tett intézkedésekről értesíti
mindazokat, akik részére a tiltakozással érintett személyes adatot korábban
továbbította, és akik kötelesek intézkedni a tiltakozási jog érvényesítése
érdekében.
11.5.Együttműködés
megtagadása direkt marketing kapcsán
A közvetlen
üzletszerzésre irányuló, un. direkt marketing levelekkel kapcsolatos
együttműködésüket az érintettek jogosultak bármikor indokolás nélkül
megtagadni. Ennek keretében jogosultak megtagadni vagy megtiltani névadataiknak
a kapcsolat-felvételi, illetve üzletszerzési listán való szerepeltetését,
közvetlen üzletszerzési – illetőleg azon belül meghatározott konkrét – célra
történő felhasználását, illetve harmadik személynek átadását.
12. Az adatváltozás
bejelentése
Önök a saját
rendelkezési körükbe tartozó, a Domusz Mega Trade Kft. által kezelt adatok megváltozását
15 napon belül jogosultak és egyben kötelesek bejelenteni. Ennek
elmulasztásából eredő következményekért Önöket terheli minden felelősség.
13. Jogorvoslathoz való jog
A személyes adatok
védelmével, kapcsolatos panasszal és az adatkezeléssel kapcsolatos kérdésekkel
az érintettek a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (1125
Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c., postacím: 1530 Budapest, Pf.:5), továbbá
jogorvoslatért bírósághoz fordulhatnak.
14. Jogok korlátozása
A fentiek szerinti jogok
kivételes esetekben jogszabályi rendelkezés alapján korlátozhatók, így
különösen az érintett vagy mások jogainak védelme érdekében.
A Domusz Mega Trade Kft. az
Önök adatkezelési nyilatkozatával ellentétes adatszolgáltatást csak és
kizárólag erre jogszabályban felhatalmazott szervek megkeresésére,
jogszabályban meghatározott esetekben teljesít.
15. Egyebek
A Domusz Mega Trade Kft. fenntartja magának a jogot a jelen adatvédelmi tájékoztató bár mikori egyoldalú
módosítására. A tájékoztatás változásáról Önöket írásban egyértelműen
tájékoztatjuk a Szerződésben megadott elérhetőségeik valamelyikén.
Kérdés vagy észrevétel
esetén forduljon bizalommal Domusz Mega Trade Kft. irodájához az alábbi elérhetőségek
valamelyikén.
· telefonszám: 06203763700
· e-mail:
domusz@domusz.hu
· cím: 4450 Tiszalök,
Kossuth út 116
· postacím: 4450 Tiszalök,
Kossuth út 116
Alulírott, a fenti
adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat elolvastuk, értelmeztük és megértettük,
és az abban foglaltakat tudomásul vesszük.
Kelt: Tiszalök , 2018.05.23.
Üdvözöljük a CIB Bank biztonságos, internetes fizetési megoldásával működő
Domusz.hu Webáruházunkban!
Az alábbiakban röviden
ismertetjük, hogy miképp intézheti biztonságos módon vásárlását.
Mire figyeljen a vásárláskor?
· Olvassa el Domusz.hu
ismertetőjét, a vásárlás kondícióit és a kiszállítás és a fizetés feltételeit!
· Tanulmányozza át a
Domusz.hu biztonsági feltételeit, hiszen ezzel garantálják az Ön adatainak
biztonságát!
· Tartsa nyilván a
vásárlásával kapcsolatos adatait!
· Tartsa nyilván a
fizetéssel kapcsolatos tranzakciós adatait! (tranzakció azonosító,
engedélyszám)
· Biztosítsa, hogy titkos
kártyaadataihoz illetéktelen személy soha ne férhessen hozzá.
· Használjon olyan
böngészőt, amely támogatja a TLS titkosításhoz szükséges opciót!
A biztonságról
A TLS, a Transport Layer Security elfogadott titkosítási eljárás
rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 256 bites titkosító kulccsal, amely a
kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Banknak
a 256 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk az TLS alapú
titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a
titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program az TLS
segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok
kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára
nem értelmezhetőek.
Elfogadott kártyák
A CIB Bank internetes fizetési rendszere a Mastercard/Maestro, a VISA
termékcsaládba tartozó VISA és VISA Electron (az Electronnál csak abban az
esetben, ha azt a kibocsátó bank engedélyezi) bankkártyák használatát, valamint
internetes használatra alkalmas webkártyával való fizetést teszi lehetővé.
Fizetés lépései
1. Ön a Domusz.hu oldalán
választja ki az árut melynek összegét bankkártyás fizetéssel kívánja
teljesíteni.
2. Ezt követően Ön átkerül
a CIB Bank biztonságos fizetést garantáló oldalára, ahol a fizetés
megkezdéséhez kártyaadatait szükséges kitöltenie.
3. A kártyaadatok megadását
követően a Fizetés gombra kattintva indíthatja el a tranzakciót
4. A fizetést követően Ön
visszatér a Domusz.hu oldalára, ahol a tranzakció eredményéről kap
visszaigazolást.
A bankkártyával történő fizetés esetén a sikeres tranzakciót követően – ez
a bankkártya érvényessége és a fedezet ellenőrzése utáni elfogadást jelenti –,
a CIB Bank elindítja a Kártyabirtokos számlájának megterhelését az áru vagy
szolgáltatás ellenértékével.
Amennyiben Ön nem kerül visszairányításra a fizetőoldalról a Domusz.hu
oldalára, úgy a tranzakció sikertelennek minősül. Amennyiben a banki
fizetőoldalon a böngésző „Vissza/Back” vagy a „Frissítés/Refresh” gombjára
kattint, ill. bezárja a böngésző ablakot mielőtt visszairányításra kerülne az
áruházba, a fizetés sikertelennek minősül.
Amennyiben a tranzakció eredményéről, annak sikertelensége esetén, okáról,
részleteiről bővebben kíván tájékozódni, kérjük, vegye fel a kapcsolatot
számlavezető bankjával.
Kérdések és válaszok internetes kártyás fizetésről
KÁRTYAELFOGADÁS
Milyen típusú kártyákkal lehet fizetni?
A VISA és a Mastercard dombornyomott kártyáival, ill. egyes VISA Electron,
V Pay kártyákkal. A VISA Electron kártyák interneten történő használatának
lehetősége a kártyát kibocsátó banktól függ. A CIB által kibocsátott VISA
Electron típusú bankkártya használható interneten történő vásárlásra.
Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?
Minden olyan VISA és Mastercard/Maestro kártyával, mely internetes
fizetésre a kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lettek, valamint a
kifejezetten internetes használatra hivatott webkártyák.
Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?
Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók által kibocsátott
pontgyűjtő kártyákkal nem lehet interneten fizetni.
Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?
Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges fizetni, mely internetes
fizetésre alkalmas MasterCard vagy VISA alapú kártya.
FIZETÉS FOLYAMATA
Hogyan működik az online fizetés banki háttérfolyamata?
A vásárló a kereskedő/szolgáltató internetes oldalán a bankkártyás fizetési
mód választását követően a fizetést kezdeményezi, melynek eredményeként átkerül
a Bank biztonságos kommunikációs csatornával ellátott fizetőoldalára. A
fizetéshez szükséges megadni kártyaszámát, lejárati idejét, és a kártya
hátoldalának aláírás csíkján található 3 jegyű érvényesítési kódot. A
tranzakciót Ön indítja el, ettől kezdve a kártya valós idejű engedélyezésen
megy keresztül, melynek keretében a kártyaadatok eredetisége-, fedezet-,
vásárlási limit kerül ellenőrzésre. Amennyiben a tranzakció folytatásához
minden adat megfelel, a fizetendő összeget számlavezető (kártyakibocsátó)
bankja zárolja a kártyáján. Az összeg számlán történő terhelése (levonása)
számlavezető banktól függően néhány napon belül következik be.
Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól?
Megkülönböztetünk kártya jelenlétével történő (Card Present) és kártya
jelenléte nélküli (Card not Present) tranzakciókat. A Card Present tranzakció
POS terminál eszköz segítségével történik. A kártya lehúzását és a PIN kód
beütését követően a terminál kapcsolatba lép a kártyabirtokos bankjával, az engedélyező
központon keresztül, és a kártya típusától, illetve a kártya kibocsátójától
függően a VISA vagy MasterCard hálózaton keresztül. Itt megtörténik az
érvényesség és fedezetvizsgálat (authorizáció). Az előbbi útvonalon visszafelé
haladva a POS terminál (illetve a kereskedő) megkapja a jóváhagyást vagy
elutasítást. A vásárló aláírja a bizonylatot. A Card not Present olyan
tranzakció, melynek lebonyolításakor a bankkártya fizikailag nincs jelen. Ide
tartoznak a levélben, telefonon, illetve az elektronikus úton (internet)
lebonyolított tranzakciók, amelyek esetében a vásárló (kártyabirtokos) a
tranzakciót biztonságos (256 bites titkosítású) fizetőoldalon bekért
kártyaadatok megadásával indítja. A sikeres tranzakcióról Ön kap ún.
Engedélyszámot, mely megegyezik a papír alapú bizonylaton található számmal.
Mit jelent a foglalás?
A tranzakciót a bank tudomására jutásakor azonnal foglalás (zárolás)
követi, hiszen a tényleges terheléshez előbb a hivatalos adatoknak be kell
érkezniük, mely néhány napot igénybe vesz és az alatt a vásárolt összeg újra
elkölthető lenne. Ezért a foglalással a levásárolt vagy felvett pénzt
elkülönítik, foglalás alá teszik. A foglalt összeg hozzátartozik a
számlaegyenleghez, azaz jár rá kamat, de még egyszer nem költhető el. A foglalás
biztosítja azon tranzakciók visszautasítását, melyre már nincs fedezet, noha a
számlaegyenleg erre elvben még lehetőséget nyújtana.
SIKERTELEN FIZETÉSEK ÉS TEENDŐK
Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?
Általában a kártyát kibocsátó bank (tehát ahol az ügyfél a kártyát kapta)
által el nem fogadott fizetési megbízás; de bankkártya használat esetében ez
lehet olyan okból is, hogy távközlési vagy informatikai hiba miatt az
engedélykérés nem jut el a kártyát kibocsátó bankhoz.
Kártya jellegű hiba
A kártya nem alkalmas
internetes fizetésre.
A kártya internetes
használata számlavezető bank által tiltott.
A kártyahasználat
tiltott.
A kártyaadatok
(kártyaszám, lejárat, aláírás csíkon szereplő kód) hibásan lettek megadva.
A kártya lejárt.
Számla jellegű hiba
Nincs fedezet a
tranzakció végrehajtásához.
A tranzakció összege
meghaladja a kártya vásárlási limitét.
Kapcsolati jellegű hiba
A tranzakció során
valószínűleg megszakadt a vonal. Kérjük, próbálja meg újra.
A tranzakció időtúllépés
miatt sikertelen volt. Kérjük, próbálja meg újra.
Technikai jellegű hiba
Amennyiben a
fizetőoldalról nem tért vissza a kereskedő/szolgáltató oldalára, a tranzakció
sikertelen.
Amennyiben a
fizetőoldalról visszatért, de a böngésző "back", "reload"
illetve "refresh" segítségével visszatér a fizetőoldalra,
tranzakcióját a rendszer biztonsági okokból automatikusan visszautasítja.
Mi a teendő a fizetési procedúra sikertelensége esetén?
A tranzakcióról minden esetben generálódik egy tranzakció azonosító, melyet
javaslunk feljegyezni. Amennyiben a fizetési kísérlet során tranzakció banki
oldalról visszautasításra kerül, kérjük, vegye fel a kapcsolatot számlavezető
bankjával.
Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a kapcsolatot a fizetés
sikertelensége esetén?
A kártyaellenőrzés során a számlavezető (kártyakibocsátó) bank értesíti az
összeget beszedő kereskedő (elfogadó) bankjának, hogy a tranzakció
elvégezhető-e. Más bank ügyfelének az elfogadó bank nem adhat ki bizalmas
információkat, arra csak a kártyabirtokost azonosító banknak van joga.
Mit jelent az, ha bankomtól azonban SMS kaptam az összeg
foglalásáról/zárolásáról, azonban a kereskedő/szolgáltató azt jelzi, hogy
sikertelen volt a fizetés?
Ez a jelenség olyan esetben fordulhat elő, ha a kártya ellenőrzése
megtörtént a fizetőoldalon, azonban Ön nem tért vissza kereskedő/szolgáltató
internetes oldalára. A tranzakció ebben az esetben befejezetlennek, így
automatikusan sikertelennek minősül. Ilyen esetben az összeg nem kerül
terhelésre kártyáján, a foglalás feloldásra kerül.
BIZTONSÁG
Mit jelent a VeriSign és a 256 bites titkosítású TLS kommunikációs
csatorna?
A TLS, a Transport Layer Security elfogadott titkosítási eljárás
rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 256 bites titkosító kulccsal, amely a
kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Bank-nak
a 256 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk a TLS alapú
titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a
titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program a TLS
segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok
kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára
nem értelmezhetőek.
A fizetés után figyelmeztetett a böngészőm, hogy elhagyom a biztonsági
zónát. A fizetésem biztonsága így garantált?
Teljes mértékben igen. A fizetés folyamata 256-bites titkosított
kommunikációs csatornán folyik, így teljesen biztonságos. A tranzakciót
követően Ön a kereskedő honlapjára jut vissza, amennyiben a kereskedő oldala
nem titkosított, a böngészője figyelmezteti, hogy a titkosított csatornát
elhagyta. Ez nem jelent veszélyt a fizetés biztonságát illetően.
Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?
A MasterCard esetében az ún. Card Verification Code, a Visa esetében az ún.
Card Verification Value egy olyan, a bankkártya mágnes csíkján kódolt numerikus
érték, melynek segítségével megállapítható egy kártya valódisága. Az ún. CVC2
kódot, mely az Mastercard/Maestro kártyák hátoldalán található számsor utolsó
három számjegyében szerepel, az internetes vásárlások során kell megadni.
Mit jelent a Verified by Visa?
A Verified by Visa rendszerben regisztrált Visa kártyabirtokosok jelszót
választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják
magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Visa kártyák jogosulatlan
használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Verified by Visa rendszer keretein
belül kibocsátott kártyákat.
Mit jelent a Mastercard SecureCode?
A Mastercard SecureCode rendszerben regisztrált Mastercard/Maestro
kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely
segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely
védelmet nyújt a Mastercard/Maestro kártyák jogosulatlan használata ellen. A
CIB Bank elfogadja a Mastercard SecureCode rendszer keretein belül kibocsátott
kártyákat.
Mit jelent a UCAF kód?
MasterCard/Maestro kártyák esetén az Ön kártyakibocsátó bankjától
esetlegesen kapott egyedi kód. Ha nem kapott ilyet, hagyja üresen a mezőt.