Köszöntjük a DOMUSZ.HU Webáruházában!
Megrendeléssel kapcsolatos tájékoztatás
FONTOS!
Kérjük, hogy, megrendelése véglegesítése előtt
figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével
Ön elfogadja jelen ÁSZF tartalmát.Ha a jelen Általános Szerződési
Feltételekkel, a honlap használatával az egyes termékekkel, a vásárlás
menetével kapcsolatban kérdése merült fel úgy kérjük vegye fel munkatársunkkal
a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken.
Rendelés előtt kérem, figyelmesen olvassa végig a
termékleírást, az esetleges félreértések elkerülése érdekében! A képeken
látható színek árnyalataikban eltérhetnek a valós színektől! Ha nem biztos az
információban, hívja ÜGYFÉLSZOLGÁLATUNKat a +36
20 376-3700 telefonszámon!
Partnereinkről és gyártóinkról harmadik személynek nem
adhatunk ki információt!
Megrendelését minden esetben visszaigazoljuk.
Kizárólag az egyeztetett, visszaigazolt megrendelések tekinthetők érvényesnek!
Visszaigazolásnak minősül a telefonos egyeztetés!
Megrendelését a Ptk. hatályos rendelkezései szerint
szerződésnek tekintjük.
Megrendelés menete
A kiválasztott termék oldalán válassza ki a Kiszállítás, Házba
szállítás és Összeszerelés opciók közül a megfelelőt
majd tegye a terméke(ke)t a kosárba. Amennyiben szeretne tovább nézelődni vagy
vásárolni, kattintson a Kosárhoz ikonra. A rendszer ezek után
betölti a megrendelni kívánt termék(ek) adatait. Itt tudja leellenőrizni a
megrendelését. Lentebb görgetve kiválaszthatja a Fizetési módot
mely történhet Utánvéttel, Bankkártyával vagy Cofidis hitel igénylésével. Ezt
kiválasztva a Számlázási és szállítási adatok kitöltése
következik, ahol kérjük pontosan adják meg adataikat. (Téves
adat vagy el nem érthető telefonszám esetén módunkban áll visszamondani a
megrendelést!) Az adatok megadása és ellenőrzése után a Megjegyzés menüben
megadhatja egyéni kéréseit, egyéni igényeit mely felől munkatársaink felveszik
Önnel a kapcsolatot. A megrendelés véglegesítése után a webáruház egy
automatikus e-mailt küld az Ön megrendeléséről. Önnek ezek után nincs más
dolga, mint várni a megrendelt terméket.
Otthon Webáruházunk 3 esetben biztosít ingyenes
kiszállítási lehetőséget a megrendelt termékekkel kapcsolatban.
- Előre egyeztetett szállítás, ha az ügyfél hibájából
a szállítás meghiúsul, vagy
- Az előre megadott napra visszamondásra kerül (pénz
hiány, indokolatlanság, nem tartózkodik a címen, stb. esetén) akkor a
- Harmadik és egyben utolsó
szállítást csak abban az esetben vállalják kollégáink
ha a megrendelés teljes fizetendő végösszege Banki
úton átutalásra kerül részünkre!
A fizetendő végösszeg banki úton történő
jóváhagyásáig, a Harmadik és egyben utolsó szállítás semmilyen formában nem
kezdődik meg!
A megrendelés véglegesítése - érvényesítése
A leadott megrendeléseket a Domusz.hu munkatársai
minden esetben telefonon egyeztetik a Megrendelővel, hogy a leadott adatok a
valóságnak megfelelnek!
Amennyiben a Megrendelőt, munkatársaink 48 órán belül
NEM érik el, nem valós vagy téves adatok esetén, a leadott megrendelés
automatikusan TÖRLÉSRE kerül rendszerünkben!
Fizetési feltételek
A fizetés történhet:
1. Személyes átvétel esetén fizetés irodánkban
2. Bankkártyás fizetés: Az oldalon CIB Bankos ecomerce
bankkártya fizetés a kosár után közvetlenül elérhető. Válassza ki a bankkártyás
fizetés modult és adja le a megrendelését.
3. Áru átvétel előtti Banki átutalás:
Bankszámlaszám (CIB Bank) Bényei Bútor Bt. 10702071 -
70178641 – 51100005
Kérjük, a közlemény rovatba írja be a megrendelő nevét
és a megrendelési azonosítóját! Szállítás előtt két nappal a fizetendő
összegnek meg kell érkeznie, ahhoz, hogy könyvelni tudjuk. Számlát kiállítani
csak arra a névre, címre tudunk, amit a számlázási adatoknál megadott.
4. Díjelőleg bekérés
Díjelőlegre alapesetben nem tartunk igényt. Előleg,
vagy a teljes összeg előre utalása mindig egyedi elbírálás alapján történik. Ez
függ a megrendelés tartalmától, egyediségétől és mennyiségétől. Telefonos
egyeztetés után, emailben küldjük ki a díjelőleggel kapcsolatos információkat,
és teendőket.
5. Cofidis áruhitellel
Hitel esetén kizárólag a hitelt felvevő
személy számára állítunk ki számlát.
A számlát környezetvédelmi okokból,
digitálisan rendelése során megadott e-mail címére küldjük.
Fizetés: o készpénzzel, áru
átvételekor, o bankkártyával, előre
utalással, o Cofidis áruhitellel, o Díjelőleg bekéréssel
– 150.000.- ft-ot meghaladó rendelés esetén 40% díjelőleg bekérés megy a
vásárló részére, a fennmaradó összeg, az áru átvételekor történik. |
Szállítással kapcsolatos tájékoztatás
Szállítás
A webáruházon található termékek 2-6 héten belül
szállítjuk!
A megrendelt termékek háromféle módon juthatnak el
Önhöz:
· Saját szállító munkatárs és saját szállító
járművünkkel
· Futárszolgálattal
· Személyes átvétel útján
A személyes átvétel lehetséges helyszínei:
· 4450; Tiszalök, Kossuth utca 116.
Szállítási feltételek
A szállítási szolgáltatás, a termék megadott
szállítási címre eljuttatását jelenti, a szállításért felelős munkatárs
anyagmozgatásra nem kötelezhető!
Szállítást minden esetben 2-6 héten belül vállalunk.
Bizonyos termékeket rövid időn belül, akár 2-3 héten belül tudunk szállítani,
azonban meglehet, hogy csak az 5. héten tudjuk teljesíteni a rendelést. Ennek
előfordulása főképp gyártós termékek esetén érvényes. Ilyenkor először a gyártó
legyártja a kiválasztott terméket, majd azt követően kerül beszállításra
hozzánk és így kerül be tranzit útvonalba. Ritkább esetekben előfordul, hogy
nem tudjuk tartani a vállalt 5 hetes szállítási határidőt rajtunk kívülálló
okok miatt, harmadik fél nem teljesítése miatt, erre felelősséget nem tudunk
vállalni! A szállításról a megadott telefonszámon fogjuk Önt értesíteni a
kiszállítást megelőzően egy héttel hamarabb, ilyenkor egy szállítási nappal
kapcsolatos információt adunk, majd ezt követően a szállítás napján egy fél
órával – órával előtte a szállító munkatársunk is jelzi az időintervallumot
mikor ér az adott szállítási címre. Felhívnánk minden kedves ügyfelünk
figyelmét, hogy ez az időpont csak tájékoztató jellegű, befolyásolhatja pl.
időjárás, útviszonyok, baleset stb. A szállító munkatársaink a közlekedési
viszonyoknak és a KRESZ szabályai szerint megfelelően haladnak a szállítás
során. Telekocsis szállításaink Ingyenesen biztosítják a házhozszállítást. Ha
ez nem megfelelő Ügyfelünk számára, van lehetőség egyéni szállítási kérni,
melynek plusz költsége 15.000-tól, 35.000-ig terjedhet.
A rendelt terméket átveheti bármely 18. életévét
betöltött személy. Rendelése folyamatáról, várható szállításról a megadott
telefonszámokon van lehetősége érdeklődni.
Rendelést módunkban áll visszamondani
termékhiány, fuvarkör hiány esetén!
Házhoz szállítás
A házhoz szállítás minden esetben
kapuig, illetve lépcsőházig történik! A szállító kollégák további
anyagmozgatásra nem kötelezhetők. A lakásba-házba szállítás külön költségbe
kerül, amit opcióként kiválaszthat a megrendelő oldalon!
Szállítási költségek
· Kifejezetten csak plusz elemes megrendelés esetén A
PLUSZ ELEMEK SZÁLLÍTÁSI DÍJA - 2.500 FT!
· Pest megyébe - Budapestre - SZOMBATI NAPON TUDUNK
SZÁLLÍTANI!
· Új termékcsaládunkba tartozó termékeket, melyek CSAK
BANKKÁRTYÁVAL FIZETHETŐEK, 15 munkanapon belül tudjuk szállítani!
· A szállítási díjat a webáruház a termékek árának
százalékos értékéből számolja.
· Külön kérésre egyéni szállítást is
vállalunk, melynek ára: 15.000.-Ft - 35.000.-Ft közé esik. Pontos egyeztetés
személyesen vagy telefonon keresztül történik!
· Beszállítás, lehetséges, saját autónk szállítása
esetén. Ezt kérjük, mindenképp jelezze előre!
· Szállítás minden esetben a Kapuig értendő, ha
beszállítást nem választottak ki a megrendelés során.
· Dátumban megadott időpont esetén, a terméket
mindenképp egyeztetés útján tudjuk kiszállítani! Telekocsis tranzit
útvonalakkal szállítunk, így a meghatározott dátum egy héten belül való
szállítását tudjuk biztosítjuk! Egyéb eshetőségben az eseti szállításra plusz
költséget számítunk fel!
Egyéb beszállítás lakásba illetve emeletre a következő
árakkal:
Földszint - lakásba 4. 000 Ft
1. emelet 5. 000 Ft
2. emelet 6. 000 Ft
3. emelet 7. 000 Ft
4. emelet 9. 000 Ft
5. emelet 10. 000 Ft
6. emelet 11. 000 Ft
7. emelet 12. 000 Ft
8. emelet 13. 000 Ft
9. emelet 14. 000 Ft
10. emelet 15. 000 Ft
Szállítás: o Szállítást minden
esetben 2-6 héten belül vállalunk, ez az időintervallum lerövidülhet akár 2-3
hétre is. o Magyarország
területén ingyenes szállítást biztosítunk a házkapuig. o Érkezés előtt a
szállítók telefonon tájékoztatják a vevőt, az érkezés idejéről. o A vásárolt terméket
18 életévét betöltött személy veheti át! Egyéb, igénybe vehető szolgáltatás: o Lehetősége van a
vásárlónak egyéni szállítást kérni, melynek költsége a vevőt terheli. o Lehetősége van a vásárlónak
beszállítást kérni, melynek költéségek a vevőt terheli. |
Meghiúsult szállítás
Otthon Webáruházunk 3 esetben biztosít kiszállítási
lehetőséget a megrendelt termékekkel kapcsolatban.
- Előre egyeztetett szállítás, ha az ügyfél hibájából
a szállítás meghiúsul, vagy
- Az előre megadott napra visszamondásra kerül
(pénzhiány, indokolatlanság, nem tartózkodik a címen, stb. esetén) akkor a
- Harmadik és egyben utolsó szállítást csak abban az
esetben vállalják kollégáink
Ha a megrendelés teljes fizetendő végösszege Banki
úton átutalásra kerül részünkre!
A fizetendő végösszeg banki úton történő
jóváhagyásáig, a Harmadik és egyben utolsó szállítás semmilyen formában nem
kezdődik meg!
Fontos
tudnivalók
ÁRAJÁNLAT kérése
· Egyedi elemekre / Plusz elemekre vonatkozó Árajánlat
kérés esetén:
- az ELSŐ Árajánlat minden esetben INGYENES!
- MÁSODIK Árajánlatunk, mely az ELSŐ Árajánlathoz képest
módosult, vagy több mint 3 elemben eltér, esetleg új konyhabútorra vonatkozik,
annak költsége: 5.000 Ft.
- HARMADIK ÁRAJÁNLAT, mely az előzőekhez képest, szintén
több mint 3 elemben eltér/módosult vagy teljesen más konyhabútort tartalmaz,
annak költsége: 8.500 Ft.
· Kérjük, minden esetben várja meg rendelésének
visszaigazolását, mely e-mailben és telefonon történik! Ha nem kap
visszaigazolást, kérem, keresse fel, Ügyfélszolgálatunkat!
· Nem
megfelelő e-mail cím vagy telefonszám esetén, a webáruház elállhat a
megrendelés teljesítésétől. Kérjük, adjon meg valós telefonszámot!
· Garantáljuk, hogy a házhoz szállítást minden esetben
udvarias és segítőkész kollégák végzik.
· Visszautalás esetén a termék ára kerül visszautalásra!
A szállítás vagy beszállítás költsége, NEM!
· Az egyedileg gyártott termékek legyártása után nem
visszamondhatóak!
· Webáruházunkban történő vásárlás esetén a termék
átvételétől számítva 14. munkanapon belül elállási joggal, indoklás nélkül
visszavesszük. Jog szerint a 14 napot meghaladó vásárlás esetén nem tudunk
visszavenni terméket!
· Egyedi gyártás esetén, a már gyártásra került
termékeket nem töröljük! Visszamondásuk sajnos nem lehetséges!
· A munkalap színének változtatási jogát a gyártó
fenntartja!
· Telefonon felvett megrendeléseket nem áll módunkban
visszavásárolni, cserélni és törölni! A 17/1999.
(II. 5.) Korm. rendelet értelmében.!
· 150.000.-Ft-ot meghaladó vásárlás esetén, előleg
bekérés szükséges!
· A
megrendelés módosítását csak is a gyártási részleg előtt tudjuk
elfogadni! Ha a termék már gyártás alatt van, azt módosítani sajnos nem tudjuk!
A gyártáson lévő termék előlegét visszautalni nem
tudjuk!
- TÖRÖLNI
KÍVÁNT RENDELÉST CSAK E-MAILBEN TUDJA LEMONDANI!
- Megrendelés módosítását csak is kizárólag
E-MAIL-BEN tudjuk elfogadni. Telefonon leadott módosítás NEM ÉRVÉNYES!
Garancia, reklamáció
Hiányzó darab? Más színű a termék? Nem kaptam meg
minden elemet? - Mi a teendő?
Elsősorban a következő szempontok szerint járjon el:
1. Készítsen fotót ( 4 – 5 db kép, közelebbi és távolabbi fotók ) a
hibás termékről, úgy, hogy a hiba jól látható legyen! A készült fotót és az
észlelt hibát írja meg nekünk e-mailben az rendeles@domusz.hu címre! Kollégáink 24 órán
belül reagálnak email formájában.
2. Ha szín eltérést, illetve más terméket talál a csomagban, abban az
esetben hívjon minket telefonon a további teendők érdekében! Semmi esetre se
bontsa fel a terméket!
3. Termékcsere esetén a csere időtartama 4-8 hétig is
eltarthat, gyártótól függően!
4/1. A
45/2014.(II.26) Korm. rendelet értelmében a vásárló indoklás nélkül elállhat a
vásárlástól a kézhezvételtől számított 14 napon belül. Kézhezvétel a bútor
átvételének a napja. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási
nyilatkozatot elküldeni 14 munkanapon belül. Elállás esetén a terméket
sértetlen – külső sérelmi nyomoktól, használattól mentes – állapotban, a vevő
nevének feltüntetésével kell visszaküldeni a Bényei Bútor Bt. részére. Cím:
4450 Tiszalök, Kossuth Lajos utca 116. A vevő a termék visszaküldésével
kapcsolatos költségekre nem tarthat igényt, azaz a terméket saját költségén
köteles visszaküldeni.
Garancia, reklamáció, termékcsere, rendelés lemondása: ·
Minden esetben a rendeles@domusz.hu e-mail címre
kérjük jelezni, fotóval kiegészítve. ·
Információt a 06 20/ 376-3700 telefonszámon kérhet. ·
Termékcsere esetén a gyártótól függően a csere
időtartama 4-8 hétig is eltarthat. ·
Rendelés lemondása, módosítása csak e-mailben
lehetséges. Vásárlástól való elállás, a termék visszaküldése: ·
A megvásárolt terméket átvételtől számított 14 napon
belül van lehetőség visszamondani. ·
A visszamondott termék visszaszállítása a vevőt
terheli. ·
Használatba nem került, sértetlen termék
visszavásárlása lehetséges! ·
Egyedi megrendelésre készült termékre az elállás
joga nem alkalmazható! |
Használtnak minősíthető a termék ha:
· Nem vehető vissza az a termék, melyen az eredeti csomagolás oly módon
megbontásra került, hogy az eredeti formájában nem állítható helyre, és a
helyreállítást a vevő nem vállalja!
· Nem vehető vissza az a termék, amelyet a vásárló rendeltetésszerűen
használatba vette.
· Nem vehető vissza az a termék, amelyet a vásárló kimosott, átsúrolt,
kiöblített.
· Nem vehető vissza az a termék, amely falra felfúrt, rögzített, ragasztott,
összeszerelt
· Nem vehető vissza az a termék, amelyet festékkel leöntöttek, zsírkrétával
megsértettek, lefestettek, rajz nyomok találhatóak rajta.
· Cégek, egyéni vállalkozók esetén a reklamáció csak számlával együtt
történik! A számla kelte nem lehet régebbi egy évnél!
· Jelentéktelen hiba - 1 mm-es szövet elcsúszás; 2 mm-es fiók elő él
fóliájának megtörése -, esetén nem lehetséges a termék elállása, cserélése!
· Garanciális igény benyújtása csak centiméteres (cm) eltérések
esetén lehetséges!
4/2. A kifizetett vételárat az elállást követő 32
napon belül visszatérítjük. Hibás termék esetén a teljes vételár 85%-át
térítjük vissza!
4/3. Az elállási jog gyakorlása miatt a bútor
visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket a vevő köteles
viselni! Elállási jog egyedi bútorok esetén a bútor gyártásának megkezdése után
nem lehetséges!
4/4. Visszafizetés esetén a szállítási költség nem
kerül megtérítésre. Csupán a termék vételára. A szállítási költség, mint
szolgáltatás, sikeres szállítás után, teljesültnek minősül.
4/5. A jótállás időtartama a megvásárlástól -
számlával igazolandó - számolt egy évig terjed.
A megrendelés lemondása
A leadott megrendeléseket a Domusz.hu munkatársainak
egy munkanapon belül áll módjában lemondani, a megrendelő elérhetetlensége vagy
a megrendelt termék készlethiánya esetében.
A rendelés inaktív állapotban van, 24 órán keresztül.
Ez idő alatt a megrendelő módosíthatja megrendelését. 24 óra elteltével a
megrendelés csak kivételes esetekben módosítható.
Nem megfelelő adatok kitöltése, elérhetetlen e-mail
cím vagy telefonszám esetén a webáruház kollégái elállhatnak a megrendelés
teljesítésétől. Kérjük, minden esetben adjon meg valós adatokat!
Az egyedileg gyártott termékek legyártás után nem
visszamondhatóak!
Webáruházunkban történő
vásárlás esetén a termék átvételétől számítva 14. munkanapon belül elállási
joggal, indoklás nélkül visszavesszük. Jog szerint a 14 napot meghaladó
vásárlás esetén nem tudunk visszavenni terméket!
Felhívjuk kedves megrendelőink figyelmét, hogy a
mosogatótálcák kiroppantását NEM VÁLLALJUK! A mosogatótálcák bekötéséhez
szakember szükséges a hibák elkerülése érdekében!
ADATVÉDELEM
Az érintettek adatközléssel kapcsolatos további jogait
és jogorvoslati lehetőségeit az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény tartalmazza.
ADATVÉDELEM - GDPR
A Bényei Bútor Bt (székhely: 4450 Tiszalök , Kossuth
út 116 ,adószám 25673232215: „elkötelezett ügyfelei személyes adatainak védelme
iránt, ezért kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a személyes adatok gyűjtése,
kezelése, felhasználása, feldolgozása és esetleges továbbítása során az információs
önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII.
törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló
2001. évi CVIII. törvény, a kutatás és közvetlen üzletszerzés
célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről szóló 1995. évi CXIX. törvény,
valamint a 2018. május 25. napjától alkalmazandó, a természetes
személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen
adatok szabad áramlásáról szóló 2016/679/EU rendelet, azaz a GDPR és az
egyéb vonatkozó jogszabályok, nemzeti és nemzetközi ajánlások rendelkezéseit
megtartva járjon el.
A jelen adatkezelési tájékoztató a Bényei Bútor Bt és
Önök között létrejött szerződés („Szerződés”) elválaszthatatlan részre.
Önök a Bényei Bútor Bt kötött Szerződés aláírásával
elismerik, hogy a jelen adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat megismerték és
hozzájárulnak ahhoz, hogy az Önök által megadott adatokat az irányadó jogszabályok
szerint kezelje, nyilvántartsa; egyúttal hozzájárulnak ahhoz, hogy elérhetőségi
adataikat a Bényei Bútor Bt adatbázisában rögzítse abból a célból, hogy a
szolgáltatásaival kapcsolatos adatokról, azok változásairól, az Önöket érintő
egyéb változásokról, az újdonságairól Önöket tájékoztassa.
Az esetleges elírásokért felelősséget nem tudunk
vállalni! Az ár változtatás jogát fenntartjuk! Az ebből adódó
kellemetlenségekért elnézésüket kérjük!
A domusz.hu a CIB Bank által biztosított biztonságos
bankkártyás fizetési megoldást nyújtja vásárlóinak. A biztonságot az adatok
szétválasztása alapozza meg. A Domusz.hu a megrendeléssel kapcsolatos
információkat kapja meg a vásárlótól, a CIB Bank pedig kizárólag a fizetési
tranzakcióhoz szükséges kártyaadatokat a 256 bites TLS titkosítással ellátott
fizetőoldalon. A fizetőoldal adattartalmáról a Domusz.hu nem értesül, azokat
csak a CIB Bank érheti el. A tranzakció eredményéről a fizetést követően a
Domusz.hu oldala tájékoztatja. A kártyás fizetéshez az Ön internet böngésző
programjának támogatnia kell a TLS titkosítást.
A vásárolt áru/szolgáltatás ellenértéke, a kifizetett
összeg azonnal zárolásra kerül kártyaszámláján. Kérjük, olvassa el részletes
tájékoztatónkat!
A felhasználó a Cofidis Áruhitel igénylése esetén
kifejezetten elfogadja, hogy a következő – a szerződéskötéshez szükséges –
adatai hiteligénylés benyújtása céljából átadásra kerülnek a Cofidis
Magyarországi Fióktelepe számára: teljes név, születési dátum (év/hó/nap),
édesanyja neve, telefonszám, e-mail cím, rendelés azonosító, rendelés értéke,
rendelt termékek megnevezése, választott hitelkonstrukció paraméterei. A
felhasználó kifejezetten elfogadja, hogy az adatok átadása után a Cofidis
Magyarországi Fióktelepének üzletszabályzatában, illetve adatkezelési tájékoztatójában
foglaltak az irányadóak, az átadott adatok kezelésére (így azok megőrzésére,
törlésére) is vonatkozóan.
Üzemeltető adatai
Bényei Bútor-Faipari és
Kereskedelmi Betéti Társaság
Székhely
4450 Tiszalök, Kossuth ut 116.
A Bényei Bútor-Faipari és Kereskedelmi Betéti Társaság székhelyének országa és
országkódja: Magyarország (HU)
Adószám
25673232-2-15
Cégjegyzékszám
15 06 083884
Általános Szerződési és Felhasználási feltételek
Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív
felhasználója kívánsz lenni Webáruházunknak, figyelmesen olvasd el az Általános
Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vedd igénybe
szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyet értesz, és kötelező
érvényűnek tekinted magadra nézve. A Webáruház működésével, megrendelési, és
szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén
Ügyfélszolgálatunk (rendeles@domusz.hu +36 20 376-3700) rendelkezésedre áll.
ÁSZF célja
A www.domusz.hu Webáruház, Általános Szerződési
Feltételeit továbbiakban ÁSZF, azért adta ki, hogy ebben részletesen
szabályozza a Webáruház szolgáltatással és annak igénybevételével kapcsolatos
feltételeket, a Szolgáltató és a Vásárló jogait, kötelezettségeit, és egyéb, a
Webáruház szolgáltatással összefüggő lényeges körülményeket. Az ÁSZF az Eladó
és a vele szerződéses kapcsolatba lépő Vevő között létrejövő jogviszony
általános feltételeit tartalmazza. Az itt nem szabályozott kérdéseket illetően
az Eladó Webáruház tevékenységére vonatkozó mindenkor hatályos Magyar
jogszabályok és hatósági előírások, valamint a Polgári Törvény könyvben foglalt
rendelkezések külön kikötés nélkül is irányadóak.
Az ÁSZF közzététele
Az ÁSZF Vásárló által történő elfogadása a Webáruház
szolgáltatás igénybevételének előfeltétele. A feltételek elfogadásának minősül,
ha a Vásárló az Eladó Webáruháza által nyújtott szolgáltatásokat igénybe veszi,
azaz regisztrálja magát. Akár új regisztrált felhasználóról, akár visszatérő
felhasználóról van szó a megrendelés során, felhívjuk figyelmét az ÁSZF
elolvasására, mert esetlegesen annak tartalma időközben módosulhatott. Jelen
ÁSZF 2017. június 01. napjától határozatlan ideig hatályos.
Az ÁSZF hatálya
A www.domusz.hu Webáruház fenntartja a jogot, hogy az
ÁSZF-et részben vagy egészben bármikor módosíthatja. Az Eladó Webáruházának
ÁSZF-ei és annak mindenkori módosítása a közzétételkor lép hatályba. A
www.domusz.hu ÁSZF-jei mindaddig hatályban maradnak, amíg az Eladó Webáruháza
által nyújtott szolgáltatásokat a www.domusz.hu biztosítja.
A létrejövő szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai
Az adott áru megrendelésének időpontja az az időpont,
amikor megrendelését az áruházon keresztül a fogyasztó eljuttatja az eladóhoz.
Megrendelése akkor lép életbe, ha online megrendelését
e-mailben vagy telefonon is visszaigazoljuk (max. 48 órán belül). Amennyiben ez
a visszaigazolás nem érkezik meg Hozzád 48 órán belül, úgy Neked, mint
fogyasztónak a megrendelésből fakadó ajánlati kötöttséged megszűnik. Az áruházi
rendszer által küldött automata megrendelés-másolat nem egyenértékű a fent említett
visszaigazolással. A szerződés, Webáruházban történő megrendelés esetén a
rendelés visszaigazolásakor (megerősítés) jön létre, a teljesítés időpontja
pedig Webáruházban történt megrendelés esetén a termékvásárló által történő
átvétele. A szerződés telefonos megrendelés esetén a megrendeléskor jön létre,
a teljesítés időpontja pedig telefonos megrendelés esetén a termékvásárló által
történő átvétele. A megrendelés telefonos, szóbeli, vagy e-mailben történő
megerősítést követően minősül csak valós vásárlásnak. A fentiek alapján
létrejött szerződésírásba foglalt szerződésnek minősül, a szerződéseket
iktatjuk, a szerződések bármikor hozzáférhetőek.
A "Kapcsolat" menüpontban a fogyasztó
megtalálja elérhetőségi adatainkat. Ezen elérhetőségeken jelezheted szavatossági
igényed, egyéb kifogást, esetleges panaszt, vagy kérhetsz információt valamely
termékről vagy megrendelésről. Tájékoztatunk továbbá, hogy internetes
áruházunkban kötött elektronikus szerződésed az interneten-kattintással –
társuló magatartással valósul meg. Áruházunkban az elektronikus úton szerződést
rögzítő maradandó elektronikus eszköz (szoftver) nyelve a magyar. Tehát a
szerződés megkötésének, és a szerződésnek valamint a későbbi kapcsolattartás
során használt nyelve is magyar. A termékoldalakon található termék leírások
nem minden esetben tartalmaznak az adott termékről minden információt.
Tájékoztatunk továbbá, hogy a termék gyártói minden esetben fenntartják a
termék és azok tulajdonságainak, szolgáltatásainak, funkcióinak előzetes
bejelentés nélküli megváltoztatását.
A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek
a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.
A feltüntetett vételár mindig bruttó ár az Általános
Forgalmi Adót (ÁFA-t) tartalmazza, és magyar forintban értendő. Amennyiben
minden gondosságunk ellenére hibás ár került a Webáruház valamely termékére,
különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan
elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt
megjelenő "0" Ft-os, vagy "1" Ft-os árra, akkor nem vagyunk
kötelezhetőek a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánljuk a helyes áron
történő szállítást, vagy a megrendelő elállhat vásárlási szándékától.
Kérjük, tanulmányozd át az alábbi tudnivalókat:
Távszerződés:
A szerződés tárgya a www.domusz.hu internetes
áruházában található valamennyi árucikk. Az árucikkek tulajdonságait,
jellemzőit az árucikkhez tartozó konkrét oldalon tudhatja meg. A megrendelőlap
kitöltésével és elküldésével és annak az e-mailben vagy telefonon történt
visszaigazolásával a 17/1999.(II.S.) Kormányrendelet alapján távollévők közötti
szerződés jön létre. A www.domusz.hu (Adószám: xxxxxxxx), mint Szolgáltató,
valamint a megrendelő, mint Vevő között az alábbi feltételek szerint: a Szolgáltató
köteles kiszállítás útján a Vevő által a megrendelőlapon kiválasztott
termékeket az azon megjelölt szállítási címre eljuttatni. Amennyiben a
megrendelés teljesítése bármilyen okból akadályba ütközik, úgy a Szállító
köteles haladéktalanul e-mail vagy telefon útján felvenni a kapcsolatot Vevővel
a továbbiak egyeztetése érdekében. A fizetendő végösszeg a megrendelés
összesítője és visszaigazoló levél vagy telefon alapján minden költséget
tartalmaz (ez nem az automata visszaigazolás, melyet rendelésed feladásakor
kapsz). Az eredeti számlát és a garancia levelet a csomag tartalmazza. Kérjük a
csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedj megvizsgálni, és esetlegesen a
termékeken észlelt sérülés esetén kérd jegyzőkönyv felvételét és ne vedd át a
csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban
elfogadni! A Vevő köteles az általa feladott Megrendelőlapon megjelölt és a
Szolgáltató által a megadott címre kiszállíttatott termékeket átvenni, a
Szolgáltató által küldött visszaigazoláson feltüntetett vételárat - mely a
termékek szállítási költségeit NEM tartalmazza - készpénzben a kézbesítő
részére kifizetni.
Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan:
Kizárólag abban az esetben rendeld meg a kívánt
termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudod fizetni annak díját a
futárnak! Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén az újra küldését kizárólag
a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten
elindítani! Az itt nem szabályozott kérdésekre a Polgári Törvénykönyv, valamint
a távollévők között kötött szerződésekről szóló 17/1999.(II.S.) Korm. számú
rendelet szabályai az irányadóak.
Az adásvételi szerződés létrejötte
A felhasználó a megrendelést a Webáruház oldalán
keresztül adhatja le. Ezt követően automatikus válaszüzenetet küldünk a
fogyasztónak. A rendelés leadása még nem minősül szerződéskötésnek. A
rendelésre válaszul küldött automatikus üzenet nem jelenti azt, hogy létrejött
az adásvételi szerződés, a Webáruház részéről ilyenkor a megrendelés még nem
elfogadott. A megrendelés elfogadása a következő üzenetben történik, amelyben
tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy rendelésük státusza: feldolgozva.
Ekkor jön létre az adásvételi szerződés a vásárló (felhasználó) és a
szolgáltató között. A felhasználó elfogadja, hogy az ily módon kötött
szerződésírásban megkötöttnek minősül és arra Magyarország joga irányadó. A
szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.
Vételár:
A szállítási díj nélkül, továbbá az Általános Forgalmi
Adóval növelt magyar forintban értendőek. A csomagolás környezetvédelmi
termékdíja megfizetve.
Fizetési feltételek:
Utánvét: Kiszállításkor a futárnak készpénzben
fizetendő az áru ellenértéke, az eredeti készpénzfizetési számlát a csomag
tartalmazza, cégek esetén postai úton és e-mailben is kiküldésre kerül a
számla! Átutalás előre: a megrendelést követően kiállítjuk az átutalásos
számlát, a másolatát e-mailben eljuttatjuk a megrendelőnek. Csak telefonos
egyeztetés vagy a számla másolat e-mailben történő elküldése után utalja át az
összeget (a megrendelési értesítő küldése nem tekinthető számlának).
Figyelem: előre átutalási megbízás esetén a MEGJEGYZÉS
rovatba feltétlen tüntesd fel: azonosítód vagy neved (cég nevet), rendelési
számot (melyet a megrendeléséről visszaigazolunk). A megrendelés
visszaigazolását az általad megadott e-mail címre elküldjük, ha szükséges
telefonon munkatársunk felhív további egyeztetés céljából.
Szállítási feltételek, díjjak:
Minden esetben változó, ha segítségre van szükséged a
megvásárolt termékek hazaszállításában, nálunk kedvező áron az ország egész
területére megrendelheted ezt a szolgáltatást. A szállítási díj a vásárolt
termék értékétől illetve a lakóhelyed távolságától függ. Természetesen
mindenben, amire szükséged van, a rendelkezésedre állunk, de a szállítás nem
tartalmazza a házba/emeletre való pakolás költségét. Kérjük a szállítás
részleteinek rögzítésekor mindenképp jelezd, ha pakolást is igényelsz, mert
alap esetbe kollégánk egyedül érkezik a helyszínre és nem áll módjában a bútort
be/fel pakolni. Igény esetén 2 kolléga érkezik és sérülésmentesen a helyszínre
teszik a bútort. Előfordulhat, hogy a kiszállítás rajtunk kívül álló okokból
(pl. útviszonyok, baleset, időjárási okok, vis major) az előzetes értesítés
ellenére meghiúsul. Ilyenkor igyekszünk a fogyasztót az esetleges változásról a
lehető leghamarabb tájékoztatni, és a kiszállítást a következő lehetséges
időpontban ismét megkíséreljük. Raktáron nem lévő termékek többségét 3-4 héten
belül teljesítjük, illetve hosszabb szállítási határidejű termékek
kiszállításáról külön értesítjük. Az egyedi megrendelések esetén a szállítási
határidő 4-5 hét.
A megrendelés módosítása, törlése:
A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés
leadásakor a Vásárló felé azonnal értesítést küld az Eladó webáruház szoftvere
a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az Eladó és a
Vásárló között létrejött szerződésnek! Csupán jelzi a Vásárlónak, hogy
rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az Eladó illetékes
munkatársa felé. Amennyiben a vásárlóhoz a megrendelésének visszaigazolása 48
órán belül nem érkezik meg, akkor a Vásárló ajánlattételi kötöttségei
megszűnnek.
Az Te online megrendelésed akkor lép életbe, ha azt
e-mailben, vagy telefonon visszaigazoljuk.
Az Eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig
megadja a lehetőséget a Vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton.
A rendelés teljesítésének megkezdésekor a Vásárló e-mailben és/vagy telefonon
értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének
tényéről, ezután már csak személyesen vagy a "Vevőszolgálat" vagy
"Elérhetőségek" menüpontok alatt található elérhetőségek valamelyikén
keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására. A megrendelés utólagos
módosítására csak írásos formában, e-mailben: rendelesdomusz.hu, vagy
telefonon: +36 20 376-3700 kerülhet sor.
Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések
visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés
kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor!
Vásárlástól való elállás joga és a szavatosság:
Minden vevőnek, aki futárszolgálatos teljesítéssel
veszi át megrendelését, a vásárlástól számított 14 munkanapon belül indoklás
nélküli elállási joga van, (ez a Törvényi előírás).
http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/menu/jogszabaly/jogszab
A vásárolt terméket 14 napon belül visszaküldheted eredeti számlával együtt
címünkre: www.domusz.hu 4450 Tiszalök, Kossuth u. 116. Kérjük, az árut ne
utánvéttel add fel, mert az ilyen módon visszaküldött csomagok szállítási
költségét levonjuk a visszautalandó összegből. Az áru ellenértékét az általad
megadott bankszámlaszámra utaljuk vissza. Az elállási jog csak sérülésmentes,
rendszeresen még nem használt termékekre érvényes. Írásban történő elállás
esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 8 munkanapon belül.
Az értékesítő köteles a fogyasztó által kifizetett
összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő 30 (azaz harminc)
napon belül visszatéríteni.
A termékek esetleges cseréjét futárszolgálattal
bonyolítjuk. Kérjük, ilyen igénye esetén forduljon Ügyfélszolgálatunkhoz a +36
20 376-3700-es telefonszámon, e-mailben rendeles@domusz.hu
Elállásra vonatkozó igényed előzetesen e-mailben, vagy
személyesen kell bejelenteni! A Vásárló viseli az elállási jog gyakorlása miatt
az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót
ezen felül egyéb költség nem terheli.
Nem gyakorolható az elállás joga:
- olyan speciális igényű termék esetén,
melyet külön rendelésre gyártottak le, rendelésre hozattunk be az
országba, illetve direkt szállítjuk Neked, ilyen jellegű rendelésekre nem
alkalmazható az elállási jog.
- amelynek ára, illetve díja a pénzpiac
értékesítő által nem irányítható ingadozásától függ.
- ha olyan terméket rendelsz, amire az elállási
jog nem vonatkozik, akkor a www.domusz.hu erről minden esetben telefonon
tájékoztat a rendelés leadása után 48 órán belül.
Kiemelten ügyelj a termék rendeltetésszerű
használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak
megtérítése a Vásárlót terheli! Az eladó szavatossági és jótállási
felelősségére az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület Jogszabályaiban foglaltak
az irányadóak.
http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/menu/jogszabaly/jogszab.html Felvilágosítás,
speciális kérés esetén kérjük, hívja Vevőszolgálatunkat: +36 20 376-3700
A "Kapcsolat" menüpontban megtalálod
elérhetőségi adatainkat. Ezen elérhetőségeken jelezheted szavatossági igényed,
egyéb kifogást, vagy kérhetsz információt valamely termékről vagy
megrendelésről.
A szerződés megszűnésének lehetősége:
A vevő bármikor kérheti az eladó és a vevő között a
megrendelés folyamán létrejött szerződés megszüntetését, ezt az eladó tudomásul
veszi. A vevő az eladó Webáruházának használati lehetőségét biztosító vevő
adatainak törlési igényét e-mailben illetve telefonon, az eladó
Vevőszolgálatához történő beérkezésétől számított 5 munkanapon belül az eladó
maradéktalanul törli a Webáruházból. Az Országos Fogyasztóvédelmi
Egyesület Jogszabályai:
http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/menu/jogszabaly/jogszab.html
A szerződéskötés nyelve magyar!
Szabolcs-Szatmár Bereg Megyei Kereskedelmi és
Iparkamara mellett működő Békéltető Testület
Cím: 4400, Nyíregyháza Széchenyi utca 2.
Telefon: +36-42-420-180
Fax: +36-42-420-180
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ GDPR
A Bényei Bútor Bt (székhely: 4450 Tiszalök , Kossuth
út 116 ,adószám 25673232215: „elkötelezett ügyfelei személyes adatainak védelme
iránt, ezért kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a személyes adatok gyűjtése,
kezelése, felhasználása, feldolgozása és esetleges továbbítása során az információs
önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII.
törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló
2001. évi CVIII. törvény, a kutatás és közvetlen üzletszerzés
célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről szóló 1995. évi CXIX. törvény,
valamint a 2018. május 25. napjától alkalmazandó, a természetes
személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az
ilyen adatok szabad áramlásáról szóló 2016/679/EU rendelet, azaz a GDPR és
az egyéb vonatkozó jogszabályok, nemzeti és nemzetközi ajánlások rendelkezéseit
megtartva járjon el.
A jelen adatkezelési tájékoztató a Bényei Bútor Bt és
Önök között létrejött szerződés („Szerződés”) elválaszthatatlan részre.
Önök a Bényei Bútor Bt kötött Szerződés aláírásával
elismerik, hogy a jelen adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat megismerték és
hozzájárulnak ahhoz, hogy az Önök által megadott adatokat az irányadó
jogszabályok szerint kezelje, nyilvántartsa; egyúttal hozzájárulnak ahhoz, hogy
elérhetőségi adataikat a Bényei Bútor Bt adatbázisában rögzítse abból a célból,
hogy a szolgáltatásaival kapcsolatos adatokról, azok változásairól, az Önöket
érintő egyéb változásokról, az újdonságairól Önöket tájékoztassa.
1. Értelmező
rendelkezések
Érintett |
Bármely meghatározott, személyes
adat alapján azonosított vagy - közvetlenül vagy közvetve - azonosítható
természetes személy; |
Személyes Adat |
Az érintettel kapcsolatba hozható
adat - különösen az érintett neve, azonosító jele, valamint egy vagy több
fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális
azonosságára jellemző ismeret -, valamint az adatból levonható, az érintettre
vonatkozó következtetés; |
Hozzájárulás |
Az érintett akaratának önkéntes és
határozott kinyilvánítása, amely megfelelő tájékoztatáson alapul, és amellyel
félreérthetetlen beleegyezését adja a rá vonatkozó személyes adat - teljes
körű vagy egyes műveletekre kiterjedő - kezeléséhez; |
Tiltakozás |
Az érintett nyilatkozata, amellyel
személyes adatának kezelését kifogásolja, és az adatkezelés megszüntetését,
illetve a kezelt adat törlését kéri; |
Adatkezelő |
Az a természetes vagy jogi
személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely
önállóan vagy másokkal együtt az adat kezelésének célját meghatározza, az
adatkezelésre (beleértve a felhasznált eszközt) vonatkozó döntéseket meghozza
és végrehajtja, vagy az adatfeldolgozóval végrehajtatja; |
Adatkezelés |
Az alkalmazott eljárástól
függetlenül az adaton végzett bármely művelet, vagy a műveletek összessége,
így különösen gyűjtése, felvétele, rögzítése, rendszerezése, tárolása,
megváltoztatása, felhasználása, lekérdezése, továbbítása, nyilvánosságra
hozatala, összehangolása, vagy összekapcsolása, zárolása, törlése és
megsemmisítése, valamint az adat további felhasználásának megakadályozása,
fénykép-, hang- vagy képfelvétel készítése, valamint a személy azonosítására
alkalmas fizikai jellemzők (pl. ujj- vagy tenyérnyomat, DNS-minta, íriszkép)
rögzítése; |
Adattovábbítás |
Az adat meghatározott harmadik
személy számára történő hozzáférhetővé tétele; |
Nyilvánosságra Hozatal |
Az adat bárki számára történő
hozzáférhetővé tétele; |
Adattörlés |
Az adat felismerhetetlenné tétele
oly módon, hogy a helyreállítása többé nem lehetséges; |
Adatmegjelölés |
Az adat azonosító jelzéssel
ellátása annak megkülönböztetése céljából; |
Adatzárolás |
Az adat azonosító jelzéssel
ellátása további kezelésének végleges vagy meghatározott időre történő
korlátozása céljából; |
Adatmegsemmisítés |
Az adatot tartalmazó adathordozó
teljes fizikai megsemmisítése; |
Adatfeldolgozás |
Az adatkezelési műveletekhez
kapcsolódó technikai feladatok elvégzése, függetlenül a műveletek végrehajtásához
alkalmazott módszertől és eszköztől, valamint az alkalmazás helyétől, feltéve
hogy a technikai feladatot az adaton végzik; |
Adatfeldolgozó |
Az a természetes vagy jogi
személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely
szerződés alapján - beleértve a jogszabály rendelkezése alapján kötött
szerződést is - adatok feldolgozását végzi; |
Adatállomány |
Az egy nyilvántartásban kezelt
adatok összessége; |
Harmadik Személy |
Olyan természetes vagy jogi
személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely
nem azonos az érintettel, az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval; |
EGT-Állam |
Az Európai Unió tagállama és az
Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes más állam, továbbá
az az állam, amelynek állampolgára az Európai Unió és tagállamai, valamint az
Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban nem részes állam között
létrejött nemzetközi szerződés alapján az Európai Gazdasági Térségről szóló
megállapodásban részes állam állampolgárával azonos jogállást élvez; |
Harmadik Ország |
Minden olyan állam, amely nem
EGT-állam; |
Adatvédelmi Incidens |
Személyes adat jogellenes kezelése
vagy feldolgozása, így különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás,
továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a
véletlen megsemmisülés és sérülés. |
2. A kezelt
adatok köre
A Bényei Bútor
Bt által kezelt személyes adatok azon adatok, amelyek a szolgáltatásinak
igénybevétele során a Bényei Bt birtokába kerülnek, illetve kerülhetnek az Önök
tagjai, vezető tisztségviselői, munkavállalói, ügyfelei, szerződéses partnerei
vonatkozásában, továbbá az Önök által a Bényei Bútor Bt részére továbbított
minden személyes adat. Ezen személyes adatok a következők:
· név;
· születési hely és idő;
· anyja születési neve;
· esetleges gyermekek száma;
· személyi igazolvány szám;
· lakcímkártya szám;
· személyi azonosító jel;
· TAJ szám;
· adóazonosító jel;
· bankszámlaszám;
· lakcím;
· munkahelyi email cím;
· munkahelyi telefonszám;
· munkaviszonyra vonatkozó
adatok;
· állampolgárság.
3. Az
adatkezeléssel érintettek köre
Kizárólag azon
személyek személyes adatait kezeljük, akik hozzájárultak az adatkezeléshez,
vagy ha azt törvény vagy – törvény felhatalmazása alapján, az abban
meghatározott körben – helyi önkormányzat rendelete közérdeken alapuló célból
elrendeli. Az Önöktől és más partnereinktől származó személyes adatokat abban
az esetben kezelünk, ha az érintett hozzájárult személyes adatainak harmadik
személy illetve a Bényei Bútor részére történő továbbításához. A Bényei Bt a
kezelt adatokat továbbadni sem reklámcélú felhasználás, sem egyéb célra – az
Önök kifejezett hozzájárulása hiányában – nem jogosult.
A személyes
adatoknak az Önök általi, a Bényei Bútor Bt részére történő átadásával az
adatkezeléshez való hozzájárulás megadottnak minősül.
Önök a személyes
adatok Bényei Bútor Bt részére történő átadásával szavatolják, hogy azok
vonatkozásában az adatkezelésre, így különösen az adattovábbításra is
kiterjedően jogosultak.
A Bényei Bútor
Bt kizárja a felelősségét a fenti szavatosságvállalás megsértésével
összefüggésben érvényesített minden igény vonatkozásában, egyúttal Önök
kötelesek a Bényei Bt a fenti szavatosságvállalás valótlanságával vagy téves
voltával összefüggésben felmerült valamennyi kárát megtéríteni.
4. Az
adatkezelés célja
Az adatkezelés célja a Bényei Bútor Bt birtokába
került személyes adatok vonatkozásában:
· a Bényei Bt igénybe vett
szolgáltatások teljesítése;
· a szolgáltatásokkal
kapcsolatos adatokról, azok változásáról történő tájékoztatás;
· a könyvelt partner közti
kapcsolat fenntartása;
· hírlevelekkel történő tájékoztatás főként az adójogi szabályok
változásával, működésével, elérhetőségével összefüggésben.
5. Az
adatkezelés időtartama
Az adatkezelés
kizárólag a cél megvalósulásához szükséges mértékben, ideig és kizárólag azzal
a személyes adattal történik, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához
elengedhetetlenül szükséges és a cél elérésére egyébként alkalmas, így
különösen, amíg az Önök tájékoztatásával, a szolgáltatások teljesítésével és a
kapcsolódó ügyintézéssel összefüggő jogai és kötelezettségei fennállnak.
Az adatkezelés
időtartama
a. az Önök és a Bényei Bútor Bt
között fennálló szerződéses jogviszonyból származó igények elévülési ideje
illetve
b. a Szerződés alapján a Bényei
Bt terhelő jogszabályi kötelezettségekkel összefüggő igények elévülési ideje
közül a hosszabb időtartam.
6. Az adatok
feldolgozása
A Bényei Bt az
adatkezelési tevékenységéhez az alábbi adatfeldolgozók közreműködését és
szolgáltatásait veszi igénybe:
A Bényei Bútor
Bt bejelentett alkalmazottait.
7. Az adatok
megismerésére jogosultak
Önök a Bényei
Bútor Bt kötött Szerződés aláírásával kifejezetten hozzájárulnak ahhoz, hogy az
Önök által megadott személyes adatokat a Bényei Bt munkavállalói, vezető
tisztségviselői, tanácsadói, az adatfeldolgozásban részt vevő vagy egyéb
alkalmazottai, továbbá azon partnerei, amelyeknek a részére történő
adattovábbításhoz Önök hozzájárultak, megismerjék és kezeljék.
Jogszabályi
előírás alapján a bíróságok és egyes hatóságok jogosultak megismerni az
általunk kezelt személyes adatokat.
8. Adatok
átadása és továbbítása
Tisztában
vagyunk azzal, hogy az Önök adatai értéket képviselnek és mindent megteszünk
annak érdekében, hogy azokat adatkezelésünk során megvédjük.
A velünk közölt
személyes adatokat meghatározott esetekben megosztjuk a velünk együttműködő
vagy nevünkben eljáró harmadik személyekkel, ha ez szükséges azon cél
eléréséhez, amelynek érdekében az érintett illetve Önök az adatokat közölték. A
személyes adatokat a Bényei Bt abban az esetben is átadhatja más harmadik
személyeknek, ha ez az Önök hatékonyabb kiszolgálását szolgálja, illetve ha az
említett harmadik felek a megbízásából kezelik az érintett adatokat.
Gondoskodtunk
azonban arról, hogy ezek a harmadik személyek az információt és adatokat
megfelelően védjék.
A Bényei Bt a
személyes adatokat továbbíthatja olyan harmadik személy adatfeldolgozók felé,
amelyek megfelelő szintű technikai és szervezeti garanciákat nyújtanak. A
Bényei Bútor Bt az általánosan elfogadott adatvédelmi gyakorlatnak megfelelően
külső szolgáltatókat vehet igénybe rendszeres szerverkarbantartás, adattárolás
vagy egyéb informatikai feladatok elvégzésére.
Egyéb harmadik
személyekkel csak akkor osztunk meg információt, ha
· ahhoz az érintett
hozzájárulásával rendelkezünk;
· azt számunkra jogszabály írja
elő; vagy
· az jogi eljárások céljából, azokkal kapcsolatban vagy jogszabály által
biztosított jogok gyakorlása vagy védelme érdekében szükséges.
A Szerződés aláírásával Önök kifejezett hozzájárulást
adnak az adatok ilyen jellegű továbbításához illetve szavatolják, hogy a
személyes adatokat ilyen céllal a Bényei Bútor Bt részére átadni jogosultak.
Amint megszűnnek az adatok jogszerű kezelésének vagy
átadásának feltételei, a Bényei Bt haladéktalanul intézkedik a személyes adatok
adatbázisból törlése iránt és értesítést küld Önöknek a törlés tényéről.
9. Adatbiztonság
Az adatkezelés során a Bényei Bútor Bt tudomására
jutott, mind az elektronikus információs rendszerben tárolt, mind a hagyományos
papíralapú adathordozókon tárolt adatokat a legnagyobb körültekintéssel, szigorúan
bizalmasan kezeli és minden törvényes eszközzel törekszik védeni azokat
különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra
hozatal, egyéb visszaélés, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen
megsemmisülés és sérülés ellen műszaki és szervezési intézkedésekkel.
A Bényei Bútor Bt zárt IT-rendszere megfelelő
biztonságot nyújt az adatok elektronikus információs rendszerben való
kezeléséhez. Adatkezelőink és partnereink hasonlóan gondoskodnak az adatok
védelméről és azokat szigorúan csak célhoz kötötten használják. A kezelt adatok
az arra feljogosítottak számára hozzáférhetőek, az adatok hitelessége és
hitelesítése biztosított, az adatok változatlanok, valamint az adatok a
jogosulatlan hozzáférés ellen védettek.
A Bényei Bútor Bt az adatokat védi különösen a
jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal,
törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés ellen.
A Bényei Bt olyan technikai, szervezési és szervezeti intézkedésekkel
gondoskodik az adatok biztonságáról, ami az adatkezeléssel kapcsolatban
jelentkező kockázatoknak megfelelő védelmi szintet nyújt. Általánosan
elfogadott technológiai és működésbiztonsági megoldásokat vezettünk be annak
érdekében, hogy megakadályozzuk az azonosítható személyes adatok elvesztését,
módosítását, megsemmisítését vagy az azokkal történő visszaélést. A tőlünk
telhető legnagyobb mértékben gondoskodunk arról, hogy megfelelő titoktartási
kötelezettségvállalás valamint technikai és biztonsági intézkedések révén
biztosítsuk a Bényei Bt által kezelt személyes adatok védelmét. A személyes
adatokhoz csak a megfelelő jogosultsággal rendelkező, titoktartási
kötelezettséget vállaló munkatársaink illetve az arra feljogosított adatkezelők
férhetnek hozzá.
10. Hírlevél
Önök a Bényei Bútor Bt [ Domusz.hu ] szolgáltatásának
megrendelésével, valamint email címük Szerződésben történt megadásával
hozzájárulnak ahhoz, hogy a Bényei Bútor Bt a megadott email címre szakmai
anyagokat, és bútorral lakberendezési tanácsokal kapcsolatos tájékoztatásokat,
értesítéseket küldjön hírlevél formájában. A feliratkozás önkéntes és bármikor
visszavonható a hírlevélben feltüntetett link, vagy válasz e-mail segítségével.
A Bényei Bútor Bt a céges elérhetőségüket megadó
személyek mint kapcsolattartók adataiból (cégnév, név, beosztás, céges email
cím) adatbázist hoz létre, amely adatbázisban szereplő szervezetek részére (a
kapcsolattartók céges email címére) az általuk megjelölt, továbbá az őket a
Bényei Bt álláspontja szerint esetlegesen érdeklő témakörökben rendszeresen
hírleveleket küld. A feliratkozás során megadott kapcsolattartói adatokat a
Bényei Bt saját ügyfélkapcsolat menedzsment rendszerében – az Európai Unión
belül, Magyarországon található szervereken – tárolja, azokat bizalmasan
kezeli, illetéktelen személyeknek nem adja át, elérhetővé nem teszi.
A hírlevél küldő szolgáltatás révén a Bényei Bútor
tevékenységéhez kapcsolódó aktuális szabályokra, azok változásaira hívja fel a
kapcsolattartók által képviselt szervezetek figyelmét, valamint az egyes
szabályok gyakorlati alkalmazásában nyújt iránymutatást, ezzel kapcsolatos
szakmai, illetve marketing célú személyes megjelenést igénylő (offline) és
elektronikus hírközlő eszköz közvetítésével megtartott (online) rendezvényein
részvételi lehetőséget ajánl, továbbá a témakörökkel kapcsolatban
munkavállalóinak a közvetlen elérhetőségeit is megismerhetővé teszi.
A hírlevelek és az előadások nem a kapcsolattartók
mint magánszemélyek részére, hanem a hozzájuk köthető szervezetek, így az Önök
részére szólnak, továbbá a fenti adatkezelés kapcsán megadott, tárolt és kezelt
adatokat a Bényei Bútor Bt nem mint a kapcsolattartó magánszemély személyes
adatait, hanem az Önökkel történő kapcsolattartásra szolgáló adatokat tárolja
és kezeli, így az esetben személyes adatkezelésre nem kerül sor.
A Bényei Bútor Bt fenntartja a jogot, hogy a hírlevél
küldésből bárkit, bármikor kizárjon. Abban az esetben, ha a Szerződésben Önök
nem céges email címet adnak meg, a feliratkozást és az adatokat az erről való
tudomásszerzést követően haladéktalanul törli, és az érintett szervezetet,
illetve kapcsolattartót kizárja a hírlevél küldésből.
Az adatokat mindaddig kezeli a Bényei Bútor [
Domusz.hu ] ameddig azok törlését az érintett nem kérik.
11. Az
érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogai
11.1.Tájékoztatáskérés
Az érintettek
tájékoztatást kérhetnek az Önök által átadott és a Bényei Bútor Bt által kezelt
személyes adatokról, azok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról,
időtartamáról, az adatfeldolgozó nevéről, címéről és az adatkezeléssel
összefüggő tevékenységéről, továbbá – személyes adataik továbbítása esetén - az
adattovábbítás jogalapjáról és címzettjéről.
A tájékoztatás
iránti kérelmet – az érintettek adatai biztonsága érdekében – csak személyesen
teljesíti a Bényei Bútor . Ennek érdekében a tájékoztatás iránti kérelmet
írásban postán történő megküldés esetén teljes bizonyító erejű magánokirat
formájában, emailben illetve faxon a megfelelő azonosító adatok megadásával van
lehetőség a Bényei Bt részére megküldeni. A Bényei Bútor a lehető legrövidebb
idő alatt, de legkésőbb 30 napon belül írásban, közérthető módon megadja a
tájékoztatást az érintett által megadott címre.
Felhívjuk a
figyelmet, hogy évente egy-egy adatkörre vonatkozó tájékoztatás ingyenes,
további tájékoztatásért a Bényei Bt költségtérítést számíthat fel.
11.2.Helyesbítés
Amennyiben az
érintett jelzi – a pontosított személyes adat egyidejű megadásával – a Bényei
Bútor Bt felé, hogy a kezelt személyes adat a valóságnak nem felel meg vagy a
Bényei Bt egyéb úton tudomást szerez a személyes adatok hibájáról és a helyes
adatokról, akkor a személyes adatot a Bényei Bt helyesbíti. A helyesbítésről
illetve a helyesbítésre vonatkozó kérelmének elutasításáról a Bényei Bt
értesíti az érintettet.
11.3.Törlés vagy
zárolás
Az érintettek
jogosultak személyes adatik törlését vagy zárolását kérni. A személyes adatokat
abban az esetben zároljuk, amennyiben a rendelkezésére álló információ alapján
feltételezhető, hogy a törlés sértené az érintett személy jogos érdekeit. Az
így zárolt személyes adatot kizárólag addig kezeljük, amíg fennáll az az
adatkezelési cél, amely a személyes adat törlését kizárta. A törlés vagy
zárolás megtörténtéről értesítjük, vagy a törlésre illetve zárolásra vonatkozó
kérelmének elutasításáról tájékoztatjuk az érintett személyeket.
11.4.Tiltakozás
Az érintetek – a
kötelező adatkezelés esetét kivéve – jogosultak tiltakozni személyes adataik
kezelése ellen,
· ha a személyes adataik
kezelése vagy továbbítása kizárólag a Bényei Bútor Bt vonatkozó jogi
kötelezettség teljesítéséhez vagy a Bényei Bútor vagy harmadik személy jogos
érdekének érvényesítéséhez szükséges; vagy
· ha a személyes adataik
felhasználása vagy továbbítása közvetlen üzletszerzés, közvélemény-kutatás vagy
tudományos kutatás céljára történik, amennyiben ahhoz nem járultak hozzá; vagy
· törvényben meghatározott egyéb
esetekben.
A Bényei Bútor
Bt a tiltakozást a kérelem benyújtásától számított legrövidebb időn belül, de
legfeljebb 15 napon belül megvizsgálja, annak megalapozottsága kérdésében
döntést hoz, és döntéséről a kérelmezőt írásban tájékoztatja.
Ha a tiltakozás
megalapozott, az adatkezelést – beleértve a további adatfelvételt és
adattovábbítást is – a Bényei Bt megszünteti, az adatokat zárolja, valamint a
tiltakozásról, továbbá az annak alapján tett intézkedésekről értesíti
mindazokat, akik részére a tiltakozással érintett személyes adatot korábban
továbbította, és akik kötelesek intézkedni a tiltakozási jog érvényesítése
érdekében.
11.5.Együttműködés
megtagadása direkt marketing kapcsán
A közvetlen
üzletszerzésre irányuló, un. direkt marketing levelekkel kapcsolatos
együttműködésüket az érintettek jogosultak bármikor indokolás nélkül
megtagadni. Ennek keretében jogosultak megtagadni vagy megtiltani névadataiknak
a kapcsolat-felvételi, illetve üzletszerzési listán való szerepeltetését,
közvetlen üzletszerzési – illetőleg azon belül meghatározott konkrét – célra
történő felhasználását, illetve harmadik személynek átadását.
12. Az
adatváltozás bejelentése
Önök a saját
rendelkezési körükbe tartozó, a Bényei Bt által kezelt adatok megváltozását 15
napon belül jogosultak és egyben kötelesek bejelenteni. Ennek elmulasztásából
eredő következményekért Önöket terheli minden felelősség.
13.
Jogorvoslathoz való jog
A személyes
adatok védelmével, kapcsolatos panasszal és az adatkezeléssel kapcsolatos
kérdésekkel az érintettek a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság
Hatósághoz (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c., postacím: 1530
Budapest, Pf.:5), továbbá jogorvoslatért bírósághoz fordulhatnak.
14. Jogok
korlátozása
A fentiek
szerinti jogok kivételes esetekben jogszabályi rendelkezés alapján
korlátozhatók, így különösen az érintett vagy mások jogainak védelme érdekében.
A Bényei Bútor
Bt az Önök adatkezelési nyilatkozatával ellentétes adatszolgáltatást csak és
kizárólag erre jogszabályban felhatalmazott szervek megkeresésére,
jogszabályban meghatározott esetekben teljesít.
15. Egyebek
A Bényei Bútor
Bt fenntartja magának a jogot a jelen adatvédelmi tájékoztató bár mikori
egyoldalú módosítására. A tájékoztatás változásáról Önöket írásban egyértelműen
tájékoztatjuk a Szerződésben megadott elérhetőségeik valamelyikén.
Kérdés vagy
észrevétel esetén forduljon bizalommal Bényei Bútor irodájához az alábbi elérhetőségek
valamelyikén.
· telefonszám: 0642279075 vagy
06303052210
· e-mail: info@benyeibutor.hu
· cím: 4450 Tiszalök, Kossuth út
116
· postacím: 4450 Tiszalök,
Kossuth út 116
Alulírott, a
fenti adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat elolvastuk, értelmeztük és
megértettük, és az abban foglaltakat tudomásul vesszük.
Kelt: Tiszalök , 2018.05.23.
Üdvözöljük a CIB Bank
biztonságos, internetes fizetési megoldásával működő
Domusz.hu Webáruházunkban!
Az alábbiakban
röviden ismertetjük, hogy miképp intézheti biztonságos módon vásárlását.
Mire figyeljen a vásárláskor?
· Olvassa el Domusz.hu ismertetőjét, a vásárlás kondícióit és a kiszállítás
és a fizetés feltételeit!
· Tanulmányozza át a Domusz.hu biztonsági feltételeit, hiszen ezzel
garantálják az Ön adatainak biztonságát!
· Tartsa nyilván a vásárlásával kapcsolatos adatait!
· Tartsa nyilván a fizetéssel kapcsolatos tranzakciós adatait! (tranzakció
azonosító, engedélyszám)
· Biztosítsa, hogy titkos kártyaadataihoz illetéktelen személy soha ne
férhessen hozzá.
· Használjon olyan böngészőt, amely támogatja a TLS titkosításhoz szükséges
opciót!
A biztonságról
A TLS, a Transport Layer Security elfogadott
titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 256 bites titkosító
kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi
lehetővé a CIB Banknak a 256 bites kulcs használatát, amely segítségével
biztosítjuk az TLS alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus
kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által
használt böngésző program az TLS segítségével a kártyabirtokos adatait az
elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz,
ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.
Elfogadott kártyák
A CIB Bank internetes fizetési rendszere a
Mastercard/Maestro, a VISA termékcsaládba tartozó VISA és VISA Electron (az
Electronnál csak abban az esetben, ha azt a kibocsátó bank engedélyezi)
bankkártyák használatát, valamint internetes használatra alkalmas webkártyával
való fizetést teszi lehetővé.
Fizetés lépései
1. Ön a Domusz.hu oldalán
választja ki az árut melynek összegét bankkártyás fizetéssel kívánja
teljesíteni.
2. Ezt követően Ön átkerül a CIB
Bank biztonságos fizetést garantáló oldalára, ahol a fizetés megkezdéséhez
kártyaadatait szükséges kitöltenie.
3. A kártyaadatok megadását
követően a Fizetés gombra kattintva indíthatja el a tranzakciót
4. A fizetést követően Ön
visszatér a Domusz.hu oldalára, ahol a tranzakció eredményéről kap
visszaigazolást.
A bankkártyával történő fizetés esetén a sikeres
tranzakciót követően – ez a bankkártya érvényessége és a fedezet ellenőrzése
utáni elfogadást jelenti –, a CIB Bank elindítja a Kártyabirtokos számlájának
megterhelését az áru vagy szolgáltatás ellenértékével.
Amennyiben Ön nem kerül visszairányításra a
fizetőoldalról a Domusz.hu oldalára, úgy a tranzakció sikertelennek minősül.
Amennyiben a banki fizetőoldalon a böngésző „Vissza/Back” vagy a
„Frissítés/Refresh” gombjára kattint, ill. bezárja a böngésző ablakot mielőtt
visszairányításra kerülne az áruházba, a fizetés sikertelennek minősül.
Amennyiben a tranzakció eredményéről, annak
sikertelensége esetén, okáról, részleteiről bővebben kíván tájékozódni, kérjük,
vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.
Kérdések és válaszok internetes kártyás fizetésről
KÁRTYAELFOGADÁS
Milyen típusú kártyákkal lehet fizetni?
A VISA és a Mastercard dombornyomott kártyáival, ill.
egyes VISA Electron, V Pay kártyákkal. A VISA Electron kártyák interneten
történő használatának lehetősége a kártyát kibocsátó banktól függ. A CIB által
kibocsátott VISA Electron típusú bankkártya használható interneten történő
vásárlásra.
Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?
Minden olyan VISA és Mastercard/Maestro kártyával,
mely internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lettek,
valamint a kifejezetten internetes használatra hivatott webkártyák.
Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?
Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók
által kibocsátott pontgyűjtő kártyákkal nem lehet interneten fizetni.
Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?
Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges
fizetni, mely internetes fizetésre alkalmas MasterCard vagy VISA alapú kártya.
FIZETÉS FOLYAMATA
Hogyan működik az online fizetés banki
háttérfolyamata?
A vásárló a kereskedő/szolgáltató internetes oldalán a
bankkártyás fizetési mód választását követően a fizetést kezdeményezi, melynek
eredményeként átkerül a Bank biztonságos kommunikációs csatornával ellátott
fizetőoldalára. A fizetéshez szükséges megadni kártyaszámát, lejárati idejét,
és a kártya hátoldalának aláírás csíkján található 3 jegyű érvényesítési kódot.
A tranzakciót Ön indítja el, ettől kezdve a kártya valós idejű engedélyezésen
megy keresztül, melynek keretében a kártyaadatok eredetisége-, fedezet-,
vásárlási limit kerül ellenőrzésre. Amennyiben a tranzakció folytatásához
minden adat megfelel, a fizetendő összeget számlavezető (kártyakibocsátó)
bankja zárolja a kártyáján. Az összeg számlán történő terhelése (levonása)
számlavezető banktól függően néhány napon belül következik be.
Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a
hagyományostól?
Megkülönböztetünk kártya jelenlétével történő (Card
Present) és kártya jelenléte nélküli (Card not Present) tranzakciókat. A Card
Present tranzakció POS terminál eszköz segítségével történik. A kártya
lehúzását és a PIN kód beütését követően a terminál kapcsolatba lép a
kártyabirtokos bankjával, az engedélyező központon keresztül, és a kártya
típusától, illetve a kártya kibocsátójától függően a VISA vagy MasterCard
hálózaton keresztül. Itt megtörténik az érvényesség és fedezetvizsgálat
(authorizáció). Az előbbi útvonalon visszafelé haladva a POS terminál (illetve
a kereskedő) megkapja a jóváhagyást vagy elutasítást. A vásárló aláírja a
bizonylatot. A Card not Present olyan tranzakció, melynek lebonyolításakor a
bankkártya fizikailag nincs jelen. Ide tartoznak a levélben, telefonon, illetve
az elektronikus úton (internet) lebonyolított tranzakciók, amelyek esetében a
vásárló (kártyabirtokos) a tranzakciót biztonságos (256 bites titkosítású)
fizetőoldalon bekért kártyaadatok megadásával indítja. A sikeres tranzakcióról
Ön kap ún. Engedélyszámot, mely megegyezik a papír alapú bizonylaton található
számmal.
Mit jelent a foglalás?
A tranzakciót a bank tudomására jutásakor azonnal
foglalás (zárolás) követi, hiszen a tényleges terheléshez előbb a hivatalos
adatoknak be kell érkezniük, mely néhány napot igénybe vesz és az alatt a
vásárolt összeg újra elkölthető lenne. Ezért a foglalással a levásárolt vagy
felvett pénzt elkülönítik, foglalás alá teszik. A foglalt összeg hozzátartozik
a számlaegyenleghez, azaz jár rá kamat, de még egyszer nem költhető el. A
foglalás biztosítja azon tranzakciók visszautasítását, melyre már nincs
fedezet, noha a számlaegyenleg erre elvben még lehetőséget nyújtana.
SIKERTELEN FIZETÉSEK ÉS TEENDŐK
Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?
Általában a kártyát kibocsátó bank (tehát ahol az
ügyfél a kártyát kapta) által el nem fogadott fizetési megbízás; de bankkártya
használat esetében ez lehet olyan okból is, hogy távközlési vagy informatikai
hiba miatt az engedélykérés nem jut el a kártyát kibocsátó bankhoz.
Kártya jellegű hiba
A kártya nem
alkalmas internetes fizetésre.
A kártya
internetes használata számlavezető bank által tiltott.
A
kártyahasználat tiltott.
A kártyaadatok
(kártyaszám, lejárat, aláírás csíkon szereplő kód) hibásan lettek megadva.
A kártya lejárt.
Számla jellegű hiba
Nincs fedezet a
tranzakció végrehajtásához.
A tranzakció összege
meghaladja a kártya vásárlási limitét.
Kapcsolati jellegű hiba
A tranzakció
során valószínűleg megszakadt a vonal. Kérjük, próbálja meg újra.
A tranzakció
időtúllépés miatt sikertelen volt. Kérjük, próbálja meg újra.
Technikai jellegű hiba
Amennyiben a
fizetőoldalról nem tért vissza a kereskedő/szolgáltató oldalára, a tranzakció
sikertelen.
Amennyiben a
fizetőoldalról visszatért, de a böngésző "back", "reload"
illetve "refresh" segítségével visszatér a fizetőoldalra,
tranzakcióját a rendszer biztonsági okokból automatikusan visszautasítja.
Mi a teendő a fizetési procedúra sikertelensége
esetén?
A tranzakcióról minden esetben generálódik egy
tranzakció azonosító, melyet javaslunk feljegyezni. Amennyiben a fizetési
kísérlet során tranzakció banki oldalról visszautasításra kerül, kérjük, vegye
fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.
Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a
kapcsolatot a fizetés sikertelensége esetén?
A kártyaellenőrzés során a számlavezető
(kártyakibocsátó) bank értesíti az összeget beszedő kereskedő (elfogadó)
bankjának, hogy a tranzakció elvégezhető-e. Más bank ügyfelének az elfogadó
bank nem adhat ki bizalmas információkat, arra csak a kártyabirtokost azonosító
banknak van joga.
Mit jelent az, ha bankomtól azonban SMS kaptam az összeg
foglalásáról/zárolásáról, azonban a kereskedő/szolgáltató azt jelzi, hogy
sikertelen volt a fizetés?
Ez a jelenség olyan esetben fordulhat elő, ha a kártya
ellenőrzése megtörtént a fizetőoldalon, azonban Ön nem tért vissza
kereskedő/szolgáltató internetes oldalára. A tranzakció ebben az esetben
befejezetlennek, így automatikusan sikertelennek minősül. Ilyen esetben az
összeg nem kerül terhelésre kártyáján, a foglalás feloldásra kerül.
BIZTONSÁG
Mit jelent a VeriSign és a 256 bites titkosítású TLS
kommunikációs csatorna?
A TLS, a Transport Layer Security elfogadott
titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 256 bites titkosító
kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi
lehetővé a CIB Bank-nak a 256 bites kulcs használatát, amely segítségével
biztosítjuk a TLS alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus
kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által
használt böngésző program a TLS segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés
előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal
illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.
A fizetés után figyelmeztetett a böngészőm, hogy
elhagyom a biztonsági zónát. A fizetésem biztonsága így garantált?
Teljes mértékben igen. A fizetés folyamata 256-bites
titkosított kommunikációs csatornán folyik, így teljesen biztonságos. A
tranzakciót követően Ön a kereskedő honlapjára jut vissza, amennyiben a
kereskedő oldala nem titkosított, a böngészője figyelmezteti, hogy a
titkosított csatornát elhagyta. Ez nem jelent veszélyt a fizetés biztonságát
illetően.
Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?
A MasterCard esetében az ún. Card Verification Code, a
Visa esetében az ún. Card Verification Value egy olyan, a bankkártya mágnes
csíkján kódolt numerikus érték, melynek segítségével megállapítható egy kártya
valódisága. Az ún. CVC2 kódot, mely az Mastercard/Maestro kártyák hátoldalán
található számsor utolsó három számjegyében szerepel, az internetes vásárlások
során kell megadni.
Mit jelent a Verified by Visa?
A Verified by Visa rendszerben regisztrált Visa
kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely
segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely
védelmet nyújt a Visa kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank
elfogadja a Verified by Visa rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.
Mit jelent a Mastercard SecureCode?
A Mastercard SecureCode rendszerben regisztrált
Mastercard/Maestro kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó
banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén,
és amely védelmet nyújt a Mastercard/Maestro kártyák jogosulatlan használata
ellen. A CIB Bank elfogadja a Mastercard SecureCode rendszer keretein belül
kibocsátott kártyákat.
Mit jelent a UCAF kód?
MasterCard/Maestro kártyák esetén az Ön
kártyakibocsátó bankjától esetlegesen kapott egyedi kód. Ha nem kapott ilyet,
hagyja üresen a mezőt.